کشته شدن 11 عضو یک خانواده در حمله آمریکا به سوریه

کشته شدن 11 عضو یک خانواده در حمله آمریکا به سوریه
جمعه 14 دی 1397 - 00:52

حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به منطقه‌ای در استان دیرالزور در شرق سوریه به کشته شدن ۱۱ عضو یک خانواده منجر شد.

العالم-سوریه

منابع خبری پنجشنبه شب از کشته شدن دست‌کم ۱۱ غیرنظامی در حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به استان «دیرالزور» در شرق سوریه خبر دادند.

ائتلاف آمریکایی معمولاً اقدام به انجام حملات هوایی در استان «دیرالزور» در شرق سوریه می‌کند. تمرکز این حملات اخیراً در شهرهای «هجین» و «شفا» بوده است.

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد در حمله روز پنجشنبه آمریکا که در شهر «شفا» انجام شد ۱۱ عضو یک خانواده جان باخته‌اند.

اواخر ماه گذشته نیز 17 غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به روستای البوخاطر در جنوب شرق شهر «هجین» واقع در استان دیرالزور کشته یا زخمی شده بودند.

هفته های اخیر در پی حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهر «هجین» و شهرک «الشعفه» در ریف شرقی استان دیرالزور که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت گرفت، ده ها غیر نظامی که اکثرشان زن و کودک بودند، کشته شدند.

دمشق بارها در نامه هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار توقف فوری حملات و کشتار مردم سوریه توسط نیروهای ائتلاف و ایجاد ساز و کاری مستقل برای تحقیق در باره این جنایات و نیز مجازات عاملان آن شده است.

درهمین حال تارنمای شبکه خبری الجزیره روز پنجشنبه در گزارش ویژه ای نوشت: درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبرخروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه و پایان کار داعش در سوریه را اعلام کرده است، جنگنده های ائتلاف آمریکایی همچنان به دیر الزور حمله می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها