مشعل: فلسطینی ها وطنی جز فلسطین نمی شناسند

 مشعل: فلسطینی ها وطنی جز فلسطین نمی شناسند
دوشنبه 29 آبان 1391 - 15:13

رييس شاخه سياسي جنبش حماس دقايقي پيش در کنفرانس مطبوعاتي در قاهره تاکيد کرد: اهل غزه، جايي جز فلسطين را به عنوان وطن خود نمي شناسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خالد مشعل در این کنفرانس مطبوعاتی که هم اکنون در حال انجام است، تاکید کرد: هیچ شرطی را از سوی دشمن صهیونیست نمی پذیریم، زیرا آنها بودند که تجاوز را آغاز کردند و باید به حملات خود پایان دهند. قاتل و تجاوزگر باید به کشتار و قتل پایان دهد و در مورد عدم تکرار آن تضمین بدهد.

مشعل در پاسخ به پرسشی در خصوص گرایش و وابستگی جنبش حماس گفت: حماس به هیچ کشور یا جریانی وابسته نیست. نه به سوریه، نه به ایران، نه  ترکیه یا قطر، و نه هیچ کشور دیگری. ما تنها به فلسطین وابستگی داریم و بس.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد موضع آمریکا در قبال کشتار مردم غزه گفت: مردم آمریکا باید از خواب غفلت برخیزند و دریابند که منافع آنان در کنار اعراب و مسلمانان تامین می شود، نه در کنار نتانیاهو.

خالد مشعل در ادامه و در خصوص احتمال برقراری آتش بس تصریح کرد: امیدی نداریم که دشمن راه عاقلانه ای در پیش گیرد. احتمال آتش بس منتفی نیست، اما تشدید حملات هم محتمل است و ما برای مقابله با همه شرایط و هرگونه احتمال ممکن آماده ایم.

رییس شاخه سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کشورهای عربی باید تلاش های خود را برای جلوگیری از ادامۀ تجاوز به غزه و پشتیبانی از فلسطینیان افزایش دهند. ما برای هرگونه همکاری و هماهنگی در این زمینه آماده ایم.

خالد مشعل در پاسخ به پرسشی پیرامون گمانه های مطرح شده در زمینۀ اسکان شماری از فلسطینیان در سینا، یادآور شد: با هرگونه طرح و پیشنهاد در مورد انتقال و اسکان برخی از فلسطینیان در سینا به شدت مخالفیم و تاکید می کنیم که فلسطینیان، برای خود وطنی جز فلسطین نمی شناسند



پربیننده ترین خبرها