کاروان نظامیان آمریکا از سوریه راهی اقلیم کردستان عراق شد

کاروان نظامیان آمریکا از سوریه راهی اقلیم کردستان عراق شد
جمعه 14 دی 1397 - 11:36

رسانه های عراقی از راهی شدن یک کاروان از نیروها و تجهیزات نظامی ارتش آمریکا مستقر در سوریه به سوی اقلیم کردستان عراق خبر دادند

العالم - سوریه

یک منبع در نهاد موسوم به «شورای مدنی دیرالزور» نیز اعلام کرد که یک گروه از نیروهای نظامی آمریکا از سوریه خارج شدند.

این منبع به خبرگزاری آلمان گفت که این گروه از نیروهای آمریکایی پس از خروج از سوریه عازم شمال عراق شدند.

وی اعلام کرد که حدود 100 کامیون بزرگ حامل خودروهای زرهی، اسلحه، ابزارهای مهندسی و خودروهای همفر از مناطق ریف شمال شرق دیرالزور به سمت استان «الحسکه» (شمال شرق سوریه) حرکت کردند.

این منبع به نقل از شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تأکید کرد که این کاروان به سمت گذرگاه «سیمالکا» و از آنجا به سمت کردستان عراق حرکت کرد.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق چهارشنبه 12 دیماه اظهار داشت که «منطقه کردستان» مقصد نخست نظامیان آمریکایی بعد از خروج از سوریه خواهد بود.

رسول گفت که «نیروهای آمریکایی بعد از خروج از سوریه، ابتدا عازم "اربیل " مرکز کردستان شده و سپس به کشور خود یا مکان‌های دیگر می‌روند».

این مقام نظامی عراقی افزود که نظامیان آمریکا (با حضور در کردستان) قانون عراق را نقض نمی‌کنند؛ زیرا آن‌ها هنگام خروج از سوریه، از اربیل به عنوان «نقطه گذار» استفاده می‌کنند.

وی اعلام کرد که نیروهای دیگری که از سوریه خارج شده و در یک پایگاه نظامی در استان «الانبار» مستقر می‌شوند نیز در این منطقه باقی نخواهند ماند.

'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش از خروج نیروهای کشورش از خاک سوریه خبر داد.

وی در سفر مخفیانه و کوتاهی که چهارشنبه هفته گذشته به عراق داشت همچنین گفته بود که از عراق خاک نمی شویم و ممکن است از اینجا برای عملیات در سوریه استفاده کنیم.

مقامات بغداد به طور صریح احتمال انتقال نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به خاک عراق و مشخصا اقلیم کردستان عراق را نفی یا تایید نکرده اند.

این درحالی است که افکار عمومی، احزاب و شخصیت های سیاسی و عراق صریحا خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در عراق شده و بسیاری از نمایندگان پارلمان نیز تاکید کرده اند که پارلمان بزودی به این مساله ورود خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها