نبیل قاووق: حل مشکل تشکیل دولت در دست سعد الحریری است

نبیل قاووق: حل مشکل تشکیل دولت در دست سعد الحریری است
جمعه 14 دی 1397 - 19:50

شیخ نبیل قاووق -- عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان -- گفت کشور در پی تاخیر در تشکیل دولت در ماههای گذشته دچار فرسایش و مشکل شده است.

العالم - لبنان

العهد -- شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد حل مشکل تشکیل دولت در دست سعد الحریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه است.

نبیل قاووق در مراسمی در شهرک "عبا" که شخصیت ها فعالان وگروهی از ساکنان این شهرک در آن حضور داشتند گفت: این الحریری است که مخالف به رسمیت شناختن نمایندگی گروه «اللقاء التشاوری» (گفتمان مشورتی) است اما برخی ها نمایندگی گروه «اللقاء التشاوری» در دولت را از سهم الحریری یا سهمیه رئیس جمهور می دانستند.

وی اظهار داشت: کشور در پی تاخیر در تشکیل دولت در ماههای گذشته دچار فرسایش و مشکل شده است. انتخابات اخیر، معادلات سیاسی را تغییر داد و نمایندگان مستقل سنی را به عنوان یک واقعیت عینی در معادلات سیاسی لبنان معرفی کرد اما کسانی هستند که حق آنها را انکار می کنند و نمی خواهند آنان در معادلات سیاسی حضور و نقش داشته باشند.

نبیل قاووق به وجود فرمولی اشاره کرد که تضمین کننده این است که هیچکس از سهم خود نگذرد همچنین این فرمول ضامن حضور و نمایندگی گروه «اللقاء التشاوری» است.

وی گفت: این فرمولی است که غیرقابل شکست است و درصدد تحریک آفرینی نیست و نماینده سنی های مستقل است. این فرمول متضمن 32 وزیر ودربردارنده سهم رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه است.

وی خاطرنشان کرد: این فرمولی است که اغلب طرفها با آن موافقت کردند با مخالفت و مانع تراشی الحریری روبرو شد زیرا او، این فرمول را قبول ندارد و نمی خواهد نشستی با نمایندگان مستقل اهل سنت داشته باشد و آنها را به رسمیت بشناسد.

پربیننده ترین خبرها