عزم ترامپ برای تعطیل نگه داشتن دولت برای ماه‌ها و حتی سال‌ها

عزم ترامپ برای تعطیل نگه داشتن دولت برای ماه‌ها و حتی سال‌ها
جمعه 14 دی 1397 - 22:54

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با سران هر دو حزب اصلی آمریکا در کاخ سفید هشدار داد اگر نیاز باشد دولت را ماه‌ها یا حتی سال‌ها تعطیل نگه خواهد داشت تا بودجه ساخت دیوار مرزی تصویب شود.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جهوری آمریکا دمکرات های کنگره این کشور را تهدید کرده در صورتی که بودجه مورد نظر وی را تامین نکنند، حاضر است دولتش را تا ماه ها یا سال ها تعطیل نگه دارد.

این موضوع را «چاک شومر» رهبر دمکرات های سنای آمریکا پس از شرکت در نشست رهبران کنگره با رئیس جمهوری آمریکا در پشت درهای بسته اعلام کرد.

نانسی پلوسی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا نیز که در این نشست شرکت کرده بود گفت: دمکرات ها گمان نمی کنند تا زمانی که تعطیلی دولت به پایان نرسد، مشکل برطرف شده باشد.

ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک است که از شعارهای تبلیغاتی وی بوده اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با 1.3 میلیارد دلار موافقت کرده اند.

سنای آمریکا اواخر سال گذشته میلادی بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نخواهد بود.

همین امر سبب شد که قانون بودجه کوتاه مدت در ضرب الاجل خود تصویب نشده و بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شود.

این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، 800 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، 420 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و 380 هزار نفر دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند.

این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها