تاكيد جنبش فتح بر وحدت برای مقابله با دشمن

تاكيد جنبش فتح بر وحدت برای مقابله با دشمن
سه شنبه 30 آبان 1391 - 04:02

رام الله (العالم) ـ سخنگوي جنبش فتح تاكيد كرد كه با توجه به حمله اسراييل به مردم غزه، فداكاريها و جانفشانيهاي گسترده مردم و ريخته شدن خون فلسطينيها، گروه هاي فلسطيني در سراسر اين سرزمين بايد به مسووليت خود در قبال اين حوادث عمل كرده و در برابر دشمن بايستيم.

احمد عساف روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم پس از آنكه رهبران گروه هاي فلسطيني در رام الله در همبستگي با نوار غزه اعلام وحدت و كنارگذاشتن اختلافات كردند، گفت: بايد همه اختلافات را فراموش كنيم و بر مقابله با رژيم اشغالگر تمركز كنيم و از همه اختلافات فرعي كه موجب ازهم پاشيدگي و از هم گسيختگي مي شود، دوري كنيم اين اختلافات به سود منافع فلسطيني و ملت فلسطين نيست.

وي افزود: در اين مرحله، گروه هاي فلسطيني در رام الله، گرد هم آمدند و تلاشي مشترك ميان گروه هاي ملي گرا و اسلام گرا با مشاركت جنبش هاي فتح، حماس، جهاد اسلامي و ساير گروه هاي فلسطيني در كرانه باختري شكل گرفت تا وحدت كلمه ميان اين گروه ها حاكم شود و به خواسته رهبري فلسطين، براي محكوم كردن حمله اسراييل به نوار غزه خيزش و مقاومت مردمي را شكل دهند و از جهانيان بخواهند تا اين تجاوزگري را متوقف كنند. 

سخنگوي جنبش فتح خاطرنشان كرد: نشست گروههاي فلسطيني بخشي از فعاليت سياسي تكامل يافته است كه هدفش شكست همه نقشه هاي اسراييل و تحقق اهداف ملت فلسطين در دست يابي به آزادي و استقلال است.
عساف اظهار داشت:  ملت فلسطين امروز از كشورهاي عربي حرفهاي تازه اي شنيد ولي در واقع شاهد هيچ تغيير بنيادي نشد بدين معنا كه ملت فلسطين خواهان محكوميت حمله اسراييل از سوي اعراب و يا وعده هاي توخالي نيست بلكه به دنبال اقداماتي عملي است زيرا ملتها و نظامهاي عربي اگر بخواهند مي توانند دست به اقدامات بسياري در راستاي تحقق منافع عربي در قبال رژيم صهيونيستي بزنند.
وي افزود: برادران عرب ما اگر فقط سلاح، پول و يا نفت و يا سلاح منافع را بكارببرند، كل معادله در خاورميانه تغيير مي كرد.18:21


پربیننده ترین خبرها