فتح دفاتر خود را در غزه می بندد

فتح دفاتر خود را در غزه می بندد
شنبه 15 دی 1397 - 05:34

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تمامی دفاتر و مراکز فعالیت خود را در نوار غزه از بیم حملات احتمالی می بندد.

العالم - فلسطین اشغالی

«عاطف ابوسیف» سخنگوی فتح به خبرگزاری آناتولی گفت: این جنبش با آشوب عمدی در غزه و دستگیری اعضای خود از سوی دستگاه های امنیتی روبروست.

وی بی آنکه به جزئیات این موضوع بپردازد، افزود: شماری از اعضای فتح اخیرا تهدیدهایی را در این زمینه دریافت کرده اند.

اظهارات این مقام فتح در حالی است که تلویزیون فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان در رام الله روز جمعه اعلام کرد که افراد ناشناس با حمله به دفتر این تلویزیون در غرب شهر غزه، تجهیزات و اموال داخل آن را تخریب کردند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که از سال 2007 کنترل غره را در دست دارد حمله به دفتر تلویزیون فلسطین را محکوم کرد و از دستگاه های امنیتی خواست عاملان این حمله را تحت پیگرد قرار دهند.

جنبش فتح پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد روز دوشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس خود، مراسمی را در غزه برگزار کند.

اما یک منبع امنیتی در غزه به خبرگزاری فلسطینی «سوا» گفت که جنبش فتح اقدامات قانونی را برای برگزاری این مراسم انجام نداده و دعوت آن از مردم برای حضور در مراسم، خارج از چارچوب قانونی است. وی فتح را مسئول اصلی هرگونه پیامدی در این باره دانست.

اختلاف فتح و حماس از سال 2007 همواره وجود داشته و توافقنامه های امضا شده از سوی دو طرف نتوانسته به ایجاد وفاق میان آنها بیانجامد. تازه ترین آنها توافقی است که این دو در اکتبر سال 2017 امضا کردند اما به دلیل اختلاف بر سر برخی مسائل به طور کامل اجرا نشده است.

پربیننده ترین خبرها