آغاز مجدد درگیری «النصره» و «الجبهه الوطنیه» در ادلب؛ 120 تروریست کشته شدند

آغاز مجدد درگیری «النصره» و «الجبهه الوطنیه» در ادلب؛ 120 تروریست کشته شدند
شنبه 15 دی 1397 - 18:06

درگیری بین گروههای تروریستی «هیئة تحریر الشام» و «الجبهه الوطنیه للتحریر» که کاهش یافته بود، ظهر امروز مجددا در استان ادلب آغاز شد و به شمال این استان رسید.

العالم - سوریه

گروههای تروریستی «هیئة تحریر الشام» و «الجبهه الوطنیه للتحریر» از سه‌شنبه (11 دی) مجددا در غرب استان حلب سوریه با هم درگیر شدند.

در جریان این درگیری‌ها که به پنجمین روز خود رسیده است، تحریر الشام توانست تمام مناطقی را که در غرب حلب تحت تسلط گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» قرار داشت، اشغال کند.

پس از اشغال این مناطق، صبح امروز شنبه این درگیریها تا حدودی کاهش پیدا کرده بود تا اینکه ظهر امروز مجددا در استان ادلب از سر گرفته شد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش کرد که بار دیگر این درگیری‌ها بین دو گروه مذکور در بخش شمالی ریف ادلب آغاز شد و بیشتر درگیری‌ها در اطراف منطقه مرزی «اطمه» با «لواء اسکندرون» است.

لواء اسکندرون در خلیج اسکندرون و خلیج «السویدیه» در گوشه شمال شرق دریای مدیترانه واقع شده و در غرب و شمال غرب استان حلب و ادلب و شمال استان لاذقیه قرار دارد.

فرانسه در زمانی که سوریه را اشغال کرده بود، آن را به ترکیه واگذار کرد و این کشور سال 1939 آن را به خود ملحق کرد و نام استان هاتای بر آن نهاد، ولی «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که آن را باز پس خواهند گرفت.

دیدبان در ادامه اعلام کرد که درگیری بین تحریر الشام و الجبهه الوطنیه با سلاح سنگین است و چند خمپاره نیز در مناطق تحت تسلط گروه‌های تحت حمایت ترکیه در منطقه «دیربلوط» واقع در ریف شهر «عفرین» اصابت کرده است.

در جریان این درگیری‌ها تا لحظه تنظیم خبر 61 عنصر از تحریر الشام، 58 عنصر از الجبهه الوطنیه و هشت غیر نظامی سوریه کشته شدند.

پایگاه خبری معارض «عنب» نیز با تأیید این درگیری‌ها گزارش داد که طرفین بیشتر در اطراف منطقه اطمه با هم درگیر هستند.

عنب اعلام کرد که پس از اشغال غرب حلب توسط تحریر الشام هنوز مشخص نیست که در روزهای آتی، استان ادلب چه وضعیتی خواهد داشت.

الجبهه الوطنیه زیر نظر ارتش آزاد سوریه و تحت حمایت ترکیه قرار دارد و در می ۲۰۱۸ در قالب ائتلاف ۱۱ گروهک در شمال غرب سوریه تشکیل شد.

تحریر الشام یا جبهه النصره نیز شاخه شبکه تروریستی القاعده در سوریه است که در ‌اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی و در اولین سال شروع بحران سوریه تشکیل شد و طولی نکشید که با افزایش قدرت خود به یکی از سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی در این کشور تبدیل شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها