دمشق: ائتلاف آمریکا همیشه در راستای گسترش داعش فعالیت کرده است

دمشق: ائتلاف آمریکا همیشه در راستای گسترش داعش فعالیت کرده است
يکشنبه 16 دی 1397 - 10:42

وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمایت بی‌دریغ ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از داعش اعلام کرد که این ائتلاف هدفی جز کشتار غیر نظامیان سوری و تخریب منازل آنان ندارد.

العالم- سوریه

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا با بمباران شهرک «الکشکیه» و روستای «الشعفه» واقع در جنوب شرق دیرالزور طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته 21 غیر نظامی را به کام مرگ فرستاد.

وزارت خارجه سوریه شامگاه شنبه (روز گذشته) تأکید کرد که تداوم کشتار غیر نظامیان سوری و تخریب منازل آنان توسط ائتلاف آمریکا و در نتیجه زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل و شورای امنیت بر لزوم مقابله با نادیده گرفتن منشور این سازمان بین‌المللی و احکام حقوق بین‌الملل تأکید دارد.

در نامه وزارت خارجه سوریه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آمده است که آمریکا از زمان تشکیل این ائتلاف در آگوست 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به جنایت علیه غیر نظامیان و تجاوز به خاک سوریه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این نهاد سوری گزارش داد که حملات ائتلاف به غیر نظامیان بیانگر نفاق و دروغ کشورهای عضو آن است؛ کشورهایی که در عملیاتهای خود مقرهای داعش را در منطقه دیرالزور هدف قرار نمی‌دهند بلکه هدفشان مناطق مسکونی و افراد غیر نظامی است.

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: همه اقدامات و فعالیتهای این ائتلاف از زمان شکل‌گیری فقط در راستای فراهم‌سازی شرایط مناسب بوده تا این گروه تروریستی بتواند باقی بماند و مجددا گسترش یابد.

دمشق با اشاره به اذعان ائتلاف آمریکا به کشتار 1500 غیر نظامی، تأکید کرد که تعداد واقعی قربانیان سوری چند برابر این عدد است.

وزارت خارجه سوریه از کشورهای عضو این ائتلاف خواست که از ائتلاف خارج شوند و اجازه ندهند جنگنده‌های ائتلاف حرکت کنند تا شریک ریخته شدن خون مردم سوریه نباشند.

دمشق ضمن درخواست چند باره از شورای امنیت برای توقف حملات ائتلاف آمریکا و ایجاد مکانیزم بین‌المللی مستقل و بی‌طرف برای تحقیق درباره این جنایات و بازخواست مرتکبان آن، تأکید کرد که سکوت شورای امنیت در قبال این مسئله باعث تثبیت فرهنگ فرار از مجازات خواهد شد و در نتیجه ساختار و مرجع بودن شورای امنیت و سازمان ملل از بین خواهد رفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها