منابع عراقی: بخشی از نیروهای آمریکایی در سوریه در غرب عراق مستقر شدند

منابع عراقی: بخشی از نیروهای آمریکایی در سوریه در غرب عراق مستقر شدند
يکشنبه 16 دی 1397 - 14:35

منابع مطلع در عراق گفتند، بخشی از نظامیان آمریکایی که از سوریه خارج شدند، در پایگاهی در غرب عراق مستقر شده‌اند.

العالم _ عراق

منابع عراقی که نامشان فاش نشد، امروز به شبکه خبری «آر.تی» روسیه گفتند که بخشی از نیروهای نظامی آمریکا که در سوریه بودند، از این کشور خارج شده و در پایگاه «عین الاسد» عراق مستقر شده‌اند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق واقع شده و بعد از پایگاه هوایی البلد، دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق قلمداد می‌شود.

این منابع به «RT» گفتند «حرف و حدیث‌ها از اینکه نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به استان اربیل (در کردستان عراق) رفته‌اند، همه حقیقت نیست. بخش بزرگی از این نیروها به پایگاه عین الاسد در استان الانبار رفته و بخشی دیگر به پایگاه‌های نظامی در استان‌های دیگر [عراق]».

به گفته این منابع، «هنوز نیروهای آمریکایی در مرز عراق و سوریه حضور دارند و به طور کامل از خاک سوریه خارج نشده‌اند».

دونالد ترامپ بیست و ششم دسامبر به مناسب سال نو جدید میلادی، به طور سرزده به عراق سفر کرد. ترامپ به پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار رفت و ضمن دیدار و سخنرانی، عکس‌های یادگاری با نظامیان آمریکایی گرفت اما سرزده بودن این سفر و عدم دیدار او با مقامات عراقی در بغداد، خشم نمایندگان مجلس این کشور را برانگیخته است.

احزاب سیاسی و جریان‌های سیاسی عراق خواستار بررسی خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند.

«محمد البلداوی»، یک نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق روز شنبه خبر داد، کمیسیون حقوقی پارلمان عراق پیش‌نویس طرح اجبار کردن دولت بغداد به اخراج همه نیروهای خارجی از این کشور از جمله نیروهای آمریکایی را تحویل کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان داده تا مقدمه‌ای برای به رأی گذاشتن آن در پارلمان باشد.

به نوشته وبگاه خبری «المعلومه» عراق، البلداوی گفت: همزمان با افزایش حضور نظامیان آمریکایی در عراق و اقدام آمریکا در خارج کردن نیروهایش از سوریه به سمت غرب و شمال عراق و احداث پایگاهای نظامی بیشتر در عراق ، تمام فراکسیون‌های سیاسی عراق تمایل دارند این طرح سریعا تصویب شود و نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند.

این عضو پارلمان عراق با بیان اینکه عراق نمی‌تواند سیاست منطقه‌ای و جهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تحمل کند، افزود: برکناری جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا و نماینده مبارزه با تروریسم و دیگر اتفاقات از این دست نشانه سردرگمی آشکار آمریکا در اداره منطقه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها