سی ان ان: تعطیلی دولت سبب نا امنی آمریکا شده است

سی ان ان: تعطیلی دولت سبب نا امنی آمریکا شده است
دوشنبه 17 دی 1397 - 13:57

شبکه خبری 'سی ان ان' در گزارشی با موضوع استمرار تعطیلی یک چهارم دولت فدرال آمریکا تصریح کرد، این تعطیلی که در پی درخواست بودجه از سوی 'دونالد ترامپ' برای ساخت دیوار مرزی با ادعای نگرانی از امنیت ملی صورت گرفته است ، سبب نا امنی در آمریکا شده است.

العالم - آمریکا

'استیون ارلانگر' (Steven Erlanger) تحلیلگر و خبرنگار ارشد نشریه آمریکایی 'نیویورک تایمز' درباره تعطیلی دولت فدرال به شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گفت: ترامپ این تعطیلی را تعطیلی خود می داند، اکنون فرودگاه های کشور با ادامه این تعطیلی بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار دارند.

وی افزود: تعطیلی بخشی از دولت فدرال، اکنون 'اداره امنیت حمل و نقل' (TSA) را تحت تاثیر قرار داده است و نیروهای امنیتی واقع در فرودگاه ها و بخش های ورودی به آمریکا بدون دریافت حقوق ناگزیر به انجام وظیفه هستند، این درگاه ها اکنون آسیب پذیرترین بخش ها برای ورود مهاجران غیر قانونی، کسانی که مشکل روادید آمریکا را داشته اند و همچنین تروریست ها که امکان ورود به کشور را دارند، محسوب می شوند.

خبرنگار ارشد نیویورک تایمز ادامه داد: ساخت دیوار مرزی که دونالد ترامپ خواستار احداث آن است یک دیوار نمادین است، در واقع نیازی به ساخت دیوار در سراسر مرز مشترک با مکزیک وجود ندارد و بسیاری نیز خواهان آن نیستند.

وی افزود: این تعطیلی که ترامپ به آن دامن زده است برای ساخت یک دیوار نمادین است که تلاش دارد طرفداران خود را حفظ کند، طرفداران ترامپ در واقع 25 تا 35 درصد رای دهندگان آمریکایی را در بر می گیرند.

ارلانگر گفت: طولانی شدن تعطیلی دولت می تواند برای خود دمکرات ها هم خطرناک باشد، اما در هر دو جناح (دمکرات و جمهوریخواه) افراد با تجربه ای وجود دارد که تلاش خود را برای پایان بخشی به این موضوع معطوف کرده اند.

بخش هایی از دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت ترامپ با دمکرات ها بر سر تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک در 22 دسامبر 2018 میلادی برابر با اول دی ماه بدین سو تعطیل شد، مبلغ درخواستی ترامپ برای ساخت این دیوار پنج میلیارد و 600 میلیون دلار است که دمکرات ها در کنگره تا سقف دو میلیارد دلار و آن هم برای تامین امنیت مرزها موافقت کرده اند.

این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، 800 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، 420 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و 380 هزار نفر دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند.

این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا مسبوق به سابقه است و در چهار دهه گذشته و از دوره ریاست جمهوری 'جرالد فورد' 22 بار تعطیل شده است.

بیشترین تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر و طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رخ داد.

در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر بین سال های 1977 تا 1979دولت فدرال پنج بار و در مجموع 56 روز تعطیل شد.

نخستین تعطیلی دولت در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون بین 13 تا 19 نوامبر 1995 به مدت پنج روز و دومین آن از از 15 دسامبر 1995 تا 6 ژانویه 1996به مدت 21 روز تمام بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها