نماینده مصری: در کنار سوریه هستیم

نماینده مصری: در کنار سوریه هستیم
دوشنبه 17 دی 1397 - 17:30

مصطفی کمال الدین حسین نماینده پارلمان مصر با تاکید بر اینکه پایداری سوریه و پیروزی های ارتش این کشور نقشه های غرب را شکست داد، افزود: ما در کنار سوریه هستیم که همواره حضور اساسی و مهمی در جهان عربی داشته و دارد.

العالم - مصر

نماینده پارلمان مصر روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تاکید کرد که طرح ها و نقشه هایی که آمریکا و کشورهای غربی با وارد کردن تروریست ها به سوریه و حمایت از آن ها پیاده کردند، سراسر منطقه را هدف قرار داد.

کمال الدین حسین تصریح کرد: پایداری سوریه و پیروزی ارتش این کشور و پشتیبانی متحدانش، همه این نقشه ها را ناکام گذاشت و مانع از آن شد که به حاکمیت سوریه خللی ایجاد شود.

وی تاکید کرد که روابط میان سوریه و مصر که ریشه در تاریخ دارد، بسیار استوار است. ما همواره با سوریه هستیم که حضور اساسی و تاثیرگذاری در میان امت عربی داشته و دارد.

با شکست داعش و تثبیت نسبی کنترل دولت سوریه بر خاک این کشور، نگاه جامعه بین المللی به آینده تحولات سوریه تغییر و مثبت شده است.

بسیاری از کشورهای عربی به ویژه در منطقه حاشیه خلیج فارس که روزی علیه سوریه بوده و سعی در سرنگونی نظام این کشور داشتند، این روزها به شدت به دنبال از سرگیری روابط با دمشق هستند.

امارات ، بحرین و کویت ، سفارت خانه های خود را در دمشق باز کردند.

در همین حال، تلاش ها برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب و حضور دمشق در نشست آتی اتحادیه عرب در ماه مارس (اسفند- فروردین ماه) در تونس افزایش یافته است و مقامات مصری و تونسی طی دیدارهایی در این باره گفت و گو کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها