اردوغان: ترامپ با تصمیم خروج از سوریه گام صحیحی را اتخاذ کرد

اردوغان: ترامپ با تصمیم خروج از سوریه گام صحیحی را اتخاذ کرد
سه شنبه 18 دی 1397 - 00:53

رئیس جمهور ترکیه در یادداشتی در یکی از روزنامه‌های آمریکایی نوشت که رئیس جمهور آمریکا گام صحیحی را با تصمیم خروج از سوریه اتخاذ کرد.

العالم-اروپا

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با تصمیم خروج از سوریه، گام صحیحی را اتخاذ کرد.

رئیس جمهور ترکیه یادداشت خود را با ذکر این جمله آغاز کرد که «یک استراتژی فراگیر برای پیشبرد صلحی بلند مدت و ثبات در سوریه می تواند از طریق رهبری ترکیه بدست آید.»

وی در ادامه یادداشت خود نوشت:«رئیس جمهور ترامپ اقدام صحیحی در عقب نشینی از سوریه انجام داده است. اگر چه عقب نشینی آمریکا باید بادقت برنامه ریزی شده و با همکاری شرکای حقیقی انجام شود تا از منافع آمریکا، جامعه بین الملل و مردم سوریه حفاظت کند.ترکیه که دومین نیروی نظامی بزرگ در ناتو را دارد، تنها کشوری است که قدرت و تعهد اجرای این وظیفه را دارد.

در سال ۲۰۱۶ ترکیه نخستین کشوری بود که با استقرار نیروی زمینی خود به مبازه با داعش در سوریه پرداخت. تهاجم نظامی ما دسترسی این گروه به مررهای ناتو را سخت کرد و مانع از انجام عملات تروریستی در ترکیه و اروپا شد. بر خلاف عملیات ائتلاف (بین المللی علیه داعش) در رقه و موصل، که به طور گسترده ای به حملات هوایی متکی بوده و بدون توجه یا با توجه کمی به تلفات غیرنظامیان بوده، نظامیان ترکیه و مبارزان ارتش آزاد سوریه خانه به خانه رفتند تا ریشه افراد مسلح در الباب که سنگر سابق داعش بوده را از بین ببرند. رویکرد ما باعث شد تا هسته زیرساخت‌های شهر به طور گسترده ای دست نخورده باقی بماند و بازگشت زندگی به حالت عادی طی چند روز را امکان پذیر کرد. امروز کودکان به مدرسه بازگشته‌اند، بیمارستانی که با بودجه ترکیه فعالیت می‌کند به درمان بیماران می‌پردازد و پروژه‌های تجاری جدید به ایجاد اشتغال می‌پردازد و اقتصاد محلی را تقویت می‌کند. این فضای ثبات تنها درمان تروریسم است.»

پربیننده ترین خبرها