رایزنی زنگنه و همتای عراقی

رایزنی زنگنه و همتای عراقی
پنج‌شنبه 20 دی 1397 - 13:20

'بیژن زنگنه' و 'ثامر الغضبان' وزیران نفت ایران و عراق روز پنجشنبه در بغداد، رایزنی های خود در خصوص آخرین وضعیت روابط در حوزه نفت و انرژی را آغاز کردند.

العالم- ایران/ سیاسی

هیات های دو کشور با حضور 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نشست خود را از دقایقی پیش در محل وزارت نفت عراق آغاز کردند.
وزیر نفت جدید عراق در ابتدای این نشست گفت که برای گسترش همکاری ها باید پیگیر اجرای توافقات سابق باشیم و بغداد بر این امر تاکید دارد.
وی گفت که در چارچوب برنامه دولت جدید، عراق بنا دارد همکاریهای خارجی خود را در زمینه نفت و گاز و برق گسترش و ارتقا دهد.
زنگنه نیز ابراز امیدواری کرد که نشست امروز و مذاکره هیات های دو طرف، سبب پیشبرد هر چه بهتر همکاری ها در حوزه های مختلف باشد.
بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه در راس هیاتی برای یک سفر رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد و مورد استقبال 'ثامر الغضبان' همتای عراقی خود قرار گرفت.
وی سپس به دیدار 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق رفت و با وی درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.
زنگنه در این سفر همچنین قرار است با 'برهم صالح' رئیس جمهوری و 'لوی الخطیب' وزیر برق عراق نیز جداگانه دیدار و گفتگو کند.
ایران و عراق در حال حاضر در بخش انرژی همکاری های خوبی دارند و بر اساس آخرین آمارها ایران 1350مگاوات برق از طریق سه خط انتقالی در بصره، دیاله و عماره به عراق صادر می کند.
صادرات گاز ایران به عراق نیز هم اکنون حدود 15 میلیون مترمکعب است که در صورت عملیاتی شدن همه طرح های صادراتی، میزان صادرات به حدود 40 میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها