:تحلیلگر اردنی

غرب به اردن چشم دوخته است

غرب به اردن چشم دوخته است
چهارشنبه 1 آذر 1391 - 19:37

العالم، بيروت - تحليلگر سياسي اردني، گفت: كشورهاي غربي به ايفاي نقش كارآمد نظام اردن در زمينه حمايت از رژيم صهيونيستي و اجراي برنامه هاي غربي در منطقه اميدوارند.

"حميدي العبد الله" در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه اعتراضات مردمي در اردن و درخواست آنها براي سرنگوني پادشاه ، غرب را دچار ترس و نگراني كرده است، گفت: رژیم سياسي اردن متحد آمريكا و رژيم صهيونيستي است و غرب دلخوش به وجود رژیم اردن برای حمايت از رژيم صهيونيستي است.

 تحلیلگر اردنی، افزود: غرب به نقش آفريني هرچه بيشتر رژیم اردن در حمايت از رژيم صهيونيستي و اجراي بخش قابل توجهي از برنامه هاي غرب در منطقه اميدوار است و به همين علت از گسترش اعتراضات مردمي در اين كشور بيمناك است.

العبد الله با اشاره به اين كه ملت هاي كشورهاي عضو شوراي همكاري خلیج فارس اميدوارند روند تغييرات سياسي منطقه به آنها نيز برسد، گفت: برخي پيش بيني مي كنند كه بقاي رژیم اردن مي تواند، مانع توفان تغييري كه منطقه خليج فارس را درنورديده است، شود.

وي با بيان اين كه كويت در ميان كشورهاي منطقه از نظر دموكراسي پيشرفته تر است، خاطرنشان كرد كه ديگر كشورهاي عضو شوراي همكاري، نه گامي در مسير اصلاحات برداشته اند و نه زمينه مشاركت مردم در تصميم گيري و عرصه قدرت را فراهم كرده اند.

اين تحليلگر سياسي اردني در پايان خاطرنشان كرد كه رژیم هاي كشورهاي شوراي همكاري كه به انحصار مطلق قدرت عادت كرده اند، نگرانند كه تحركات منطقه منجر به آن شود كه مردم وارد عرصه قدرت شوند و زمام امور را از دست آنها بگيرند.

11-16-59



 



پربیننده ترین خبرها