برقراري آرامش در غزه پس از آتش بس

برقراري آرامش در غزه پس از آتش بس
پنج‌شنبه 2 آذر 1391 - 06:47

گزارش ها از غزه حاكي است كه پس از برقراري آتش بس كه از ساعت بيست و يك چهارشنبه به وقت محلي آغاز شده است، آرامش در غزه حكم فرماست و رژيم صهيونيستي حملات خود را متوقف وگروه هاي مقاومت نيز حملات تلافي جويانه خود را قطع كرده اند.

به گزارش پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، به دنبال اعلام آتش بس در غزه، شب گذشته هزاران فلسطيني به خيابان هاي غزه آمدند و پيروزي مقاومت را جشن گرفتند. جوانان فلسطيني شعارهايي در حمايت از گروه هاي مقاومت فلسطين سر دادند و اعلام كردند توافق آتش بس، يك پيروزي براي مقاومت و ملت فلسطين و امت عربي است. 

فلسطينيان غزه اعلام كردند كه اين پيروزي به منزله يك تحول تاريخي در زمينه روند مقابله با اشغالگران صهيونيست محسوب مي شود زيرا در اين نبرد توازن قوا بر صهيونيست ها تحميل شد.
نوار غزه در ساعات شب گذشته شاهد صحنه هايي از حضور پرشور مردم در خيابان ها بود كه طي يك هفته گذشته و در جريان تجاوز ارتش رژيم صهيونيستي به شدت در معرض حملات وحشيانه قرار داشتند.
ارتش صهيونيستي تا لحظاتي قبل از اعلام آتش بس دست از حمله به غزه برنداشت به اين اميد كه دست آوردي هر چند كوچك در دقايق آخر كسب كند و خود را از فشار داخلي و افكار عمومي به دليل شكست سنگين در اين نبرد يك هفته اي رها سازد.
در يك هفته تجاوز ارتش صهيونيستي به غزه تعداد كشته شدگان به 161 نفر رسيد و بيش از هزار و 200 فلسطيني هم مجروح شدند.
بر اساس توافق آتش بس كه از شب گذشته در غزه برقرار شد، ارتش صهيونيستي متعهد شد همه اقدامات جنگي از جمله حملات هوايي به فلسطيني ها در غزه را متوقف كند. گروه هاي فلسطيني هم شليك موشك به اسرائيل را متوقف كنند. بر اساس اين توافق، گذرگاه هاي مرزي غزه بازگشايي مي شود و جا به جايي افراد و كالا به سوي غزه تسهيل مي شود. مصر تضمين هايي از هر يك از دو طرف اين توافق براي پايبندي به اجراي مفاد توافق نامه دريافت كرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها