42درصد شهدا و زخمي هاي غزه زنان و كودكان هستند

42درصد شهدا و زخمي هاي غزه زنان و كودكان هستند
پنج‌شنبه 2 آذر 1391 - 17:02

رئيس انجمن مستقل فلسطيني حقوق بشر اعلام كرد كه تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه، 162 شهيد و بيش از هزار و 200 زخمي بر جا گذاشت كه اكثر آن ها زنان و كودكان و سالمندان بودند به طوري كه 42 درصد از شهدا و زخمي ها را زنان و كودكان تشكيل مي دهند.

" صلاح عبدالعاطي " روز پنج شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مردم فلسطين فاجعه اي بزرگ و ويراني گسترده و جنايت هاي جنگي را در حمله اخير رژيم صهيونيستي به غزه تجربه كرد اما با وجود شرايط بسيار دشوار و محاصره تحميل شده از سوي اين رژيم، بار ديگر همه مشكلات را پشت سر گذاشت و به زندگي عادي و روزمره خود بازخواهد گشت. 

رئيس انجمن مستقل فلسطيني حقوق بشر خاطر نشان كرد: بيش از هزار مكان از اماكن شناخته شده و عمومي فلسطين در غزه نظير مدارس، بيمارستان و مساجد به كلي ويران شد. 
وي با بيان اين كه حتي خبرنگاران از تجاوز رژيم صهيونيستي در امان نماندند، از شهادت 4 خبرنگار و زخمي شدن 17 تن ديگر از آنان خبر داد و تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي سعي داشت با حملات خود به خبرنگاران، جلوي پوشش رسانه اي جنايت هاي خود در غزه را بگيرد اما خبرنگاران با پايمردي تمام وظايف خود را به نحو احسن به انجام رساندند. 
عبدالعاطي با تاكيد بر اين كه مردم فلسطين با پايمردي در برابر وحشيانه ترين ماشين كشتار و سركوبگري خاورميانه، به اسطوره اي بزرگ تبديل شد، خاطر نشان كرد: در حال حاضر اولويت، با بازسازي ويراني هاي به جا مانده از تجاوز رژيم صهيونيستي و پايان دادن به دودستگي در فلسطين است. 
وي با بيان اين كه غزه، شش سال است كه گرفتار محاصره اي بي امان است و از همه لحاظ كمبود دارد، گفت: كمبود سوخت، دارو، برق و مواد اوليه در غزه بيداد مي كند و در اين ميان خسارت هاي به جا مانده بر غيرنظاميان نيز بسيار زياد است. 
ضرورت آغازجنگ حقوقي براي محاكمه جنايتكاران صهيونيست
عبدالعاطي با تاكيد بر گسترده بودن ويراني هاي غزه و خسارت هاي جاني در اين منطقه، اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي به منظور لغو محاصره غزه و آغاز جنگي حقوقي براي محاكمه رژيم صهيونيستي در دادگاه هاي بين المللي را خواستار شد. 
رئيس انجمن مستقل فلسطيني حقوق بشر گفت: بيمارستان ها امكان رسيدگي به زخمي ها را ندارند و علت اين مساله استفاده رژيم صهيونيستي از سلاح هاي ممنوعه بين المللي و ارتكاب جنايات جنگي و فاجعه هاي بشري در حمله به غزه دانست. 
عبدالعاطي همچنين با اشاره به حملات رژيم صهيونيستي به پل ها و اماكن مدني غزه، تشكيل پرونده هاي حقوقي و قضايي به منظور آغاز جنگي حقوقي، سياسي و ديپلماتيك ضد جنايت هاي رژيم صهيونيستي در غزه را خواستار شد و تاكيد كرد كه همه كشورهاي جهان بايد رژيم صهيونيستي را تحريم كرده و سران آن را تحت پيگرد قضايي قرار دهند. 
22-09:09:4326

پربیننده ترین خبرها