هیأت وکلا: مبارک طبق حکم مرسی باید آزاد شود

هیأت وکلا: مبارک طبق حکم مرسی باید آزاد شود
پنج‌شنبه 2 آذر 1391 - 19:01

رئيس هيأت وکلاي "حسني مبارک" ديکتاتور مخلوع مصر تأکيد کرد که با توجه به حکم رياست جمهوري براي از سرگيري محاکمه ها، مبارک بايد آزاد شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "یسری عبدالرازق" گفت: طبق قانون تصمیم برای از سرگیری محاکمه مبارک امکان پذیر نیست، مگر آنکه مدارک جدیدی به نفع متهم پیدا شود.

عبدالرازق خاطرنشان کرد: در صورت اجرای تصمیم "محمد مرسی" طبق قانون مبارک باید فورا آزاد شود؛ زیرا با اجرای این حکم وی با توجه به اینکه بیش از یک سال و نیم در زندان است، مدت بازداشت موقت را سپری کرده است.
الاهرام به نقل از عبدالرازق نوشت: مبارک به شدیدترین مجازات محکوم شده است؛ بنابراین با اجرای حکم ریاست جمهوری، لباس آبی مبارک به سفید تبدیل می شود.

طبق قانون مصر، افرادی که هنوز اتهامات آنها ثابت نشده باشد، باید لباس سفید بپوشند.

"محمد مرسی" شامگاه امروز با اعلام بازنشستگی "عبدالمجید محمود" دادستان کل مصر وی را از این پست برکنار کرده، و "طلعت ابراهیم محمد عبدالله" را برای 4 سال آینده بعنوان دادستان معرفی کرد.

طلعت ابراهیم امروز در برابر مرسی بعنوان دادستان کل جدید سوگند خورد.

دادستان کل جدید مصر در نخستین حکم خود، محاکمه دوباره "حسنی مبارک" و "حبیب العادلی" وزیر کشور سابق و 6 تن از معاونان ارشد او، و همچنین متهمان واقعه "جمل" (حمله شترسواران به تظاهرکنندگان و انقلابیون در میدان التحریر) را خواستار شد.

رئیس جمهور مصر همچنین امروز تأکید کرد که هیچ طرف قضایی در مصر حق ندارد پارلمان و یا شورای مؤسسان قانون اساسی را منحل کند.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها