مالکی، مسئول امنیت کردستان است

مالکی، مسئول امنیت کردستان است
سه شنبه 7 آذر 1391 - 17:16

العالم، بیروت - نویسنده عراق، گفت: بر اساس قانون اساسی دولت، نخست وزیر و ارتش مسئول حفظ امنیت همه مناطق کشور هستند و منطقه کردستان هم بخشی از عراق است.

"حسن عاشور" عصر دوشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: بي توجهي به مفاد قانون اساسي واین موضوع که نخست وزير مسئول حفظ همه اراضي عراق از جمله منطقه كردستان است، بحران ميان دولت و منطقه كردستان را به وجود آورده است.
نویسنده و تحلیلگر عراقی، گفت:زماني كه کردستان مورد هجوم ترك ها قرار گرفت، كردها می گفتند كه مقابله با ترك ها از وظايف ارتش عراق است و نيروهاي فدرال را به خاطر كوتاهي در دفاع از اراضي کردستان سرزنش كردند.
وي در خصوص اختلافات كنوني میان منطقه کردستان و دولت عراق در مورد ستاد نظامی"عملیات دجله"، گفت: نخست وزير به عنوان فرمانده كل نيروهاي مسلح براي تامین امنیت مناطق مختلف کشور از جمله کردستان بخشي از ارتش عراق را به عنوان ستاد" عملیات دجله" تشكيل داد؛ اين در حالي است كه كردها با استقرار اين نيروها مخالفت كردند و نيروهاي پيشمرگ را به مناطق مورد اختلاف منتقل کردند؛ در حالي كه ارتش عراق حق دارد برای تامین امنیت در داخل مناطق كردنشين مستقر شود.
حسن عاشور با بيان اينكه كردها مسئول تشديد بحران هستند به اجرای برخی از توطئه های خارجی برای تجزیه عراق اشاره کرد و افزود: تجزيه عراق به دولتهاي كرد، شيعه و سني در محافل بسياري مطرح است  و كشورهايی مثل تركيه به مسعود بارزاني رئیس منطقه کردستان برای جدایی از عراق چراغ سبز نشان مي دهند.
نویسنده عراقی تصریح کرد: دولت ترکیه خود را به عنوان مدافع حقوق كردهاي عراق نشان مي دهند در حالي كه كردهاي تركيه حتي از سخن گفتن به زبان مادری خود در جامعه محرومند.
وي قانون را بهترين راه حل مشکلات دانست و از کردها خواست با اجراي قانون اساسي درحل اختلافات سهیم باشند.
 

پربیننده ترین خبرها