اختلاف سران حماس درباره طرح عباس

اختلاف سران حماس درباره طرح عباس
سه شنبه 7 آذر 1391 - 18:09

العالم - نماينده حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين دلیل اختلاف نظر میان سران حماس درباره طرح محمود عباس برای مراجعه با سازمان ملل را نبود نقطه نظر مشترک دانست و گفت: محمود عباس بدون موافقت فلسطینی ها به سازمان ملل می رود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ايمن دراغمه " نماينده حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين علت اختلاف نظر ميان سران جنبش حماس درباره طرح محمود عباس برای به رسميت شناختن فلسطین در محدوده مرزهاي 1967 و ارتقاي جايگاه فلسطين در اين سازمان به عضو ناظر را نبود نقطه نظر مشترك و توافق كلي ميان فلسطينيان دانست.
دراغمه گفت : مجلس فلسطين و همه گروه هاي ملي و اسلامي از هر موفقيت ديپلماتيك به نفع ملت فلسطين حمايت و استقبال مي كنند؛ اما تصميم محمود عباس با توافق كلي فلسطيني ها حاصل نشده است.
وی با انتقاد از اینکه هیچ پیشرفتی در زمینه آشتي ملي فلسطين و پايان دادن به اختلافات مستمر ميان غزه و كرانه باختري حاصل نشده است، گفت : ما خواستار رهبری واحد برای فلسطین هستیم تا بتواند نماينده همه گروه هاي فلسطيني باشد و اوضاع را سامان دهد.
نماينده مجلس فلسطين اختلاف نظر میان سران حماس در این موضوع را طبیعی دانست و گفت:در حال حاضر جنبش حماس درگير مساله مهم تر يعني جنگ اخیر با رژيم صهیونیستی است و هر زمان حماس تصميم نهايي خود را درباره طرح عباس بگیرد، بيانيه رسمي صادر خواهد کرد.
روز گذشته خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس حمايت خود را از طرح محمود عباس براي مراجعه به مجمع عمومي سازمان ملل اعلام كرد، اما محمود الزهار از رهبران برجسته حماس از اين اقدام انتقاد كرد و گفت: "عباس نماينده همه فلسطيني ها نيست".
مشعل در تماس تلفني با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين حمايت خود را از طرح وی براي مراجعه به مجمع عمومي سازمان ملل و ارتقاي جايگاه فلسطين به عنوان عضو ناظر فعال اعلام كرد.
بر اساس طرح عباس فلسطین از سرزمین های اشغال شده در سال 1948 چشم پوشی می کند و مرزهای 1967 را به رسمیت می شناسد؛ اگرچه مشعل از این طرح حمایت کرد اما حمایت وی از محمود عباس با مخالفت محمود الزهار و ديگر سران حماس روبرو شده است.
"عزت الرشق" عضو دفتر سياسي جنبش حماس گفت: ما از ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل حمایت و استقبال می کنیم، اما حاضر نيستيم كه حتي از يك وجب از خاك سرزمين فلسطين از "بحر تا نهر" چشم پوشي كنيم.
وی افزود: طرح عباس براي به رسميت شناختن مرزهاي سال 1967 و چشم پوشي از ديگر مناطق با سیاست ما مغایرت دارد.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها