حزب سوسياليست مصر مرسي را تهديد كرد

حزب سوسياليست مصر مرسي را تهديد كرد
سه شنبه 7 آذر 1391 - 19:22

قاهره (العالم)ـ دبيركل حزب سوسياليست مصر تهديد كرد در صورتي كه محمد مرسي رييس جمهور مصر، از اعلاميه قانون اساسي خود صرف نظر نكند، مصر در روزهاي آينده شاهد تحصن و اعتصاب هاي گسترده تري خواهد بود.

خانم "كريمه حفناوي" روز دوشنبه به العالم، تصميمات محمد مرسي را در تاريخ رژيم هاي ديكتاتوري بي سابقه دانست و گفت: تاريخ به ياد ندارد كه در سايه اين رژيم ها، رئيس جمهور بر قواي سه گانه سيطره يافته باشد.
ياد آور مي شود كه "محمد مرسي" رئيس جمهوري مصر پنج شنبه گذشته در برخورد با قوه قضاييه اين كشور طي حكمي، انحلال مجلس موسسان تدوين قانون اساسي مصر را ممنوع كرد. به موجب اين حكم، دستورات رئيس جمهور برتر از تصميات دستگاه قضايي اين كشور قرار مي گيرد و دستگاه قضايي و يا هيچ گروه و ارگان ديگري در كشور نمي تواند آن را نقض كند.
محمد مرسي همچنين به موجب اين حكم كه اختياراتش را افزايش داده است، "عبدالمجيد محمود" دادستان كل مصر را بركنار و "طلعت ابراهيم عبدالله" را به جاي وي به عنوان دادستان كل كشور معرفي كرد
حفناوي گفت: ما اينك "مرسي" را رئيس جمهوري فاقد مشروعيت مي دانيم زيرا وي در چارچوب اعلاميه قانون اساسي صادره در 30مارس سوگند ياد كرد و براساس آن اختيارات او شامل سيطره بر قوه قضائيه نمي شود و به موجب اين اعلاميه قوه قضائيه مستقل است و كسي نمي تواند در تصميمات آن دخل و تصرف كند.
وي افزود: ما اعلاميه قانون اساسي جديد محمد مرسي را قبول نداريم و با هرگونه مذاكره با او تا قبل از لغو اين اعلاميه مخالف هستيم.
حفناوي گفت: حزب سوسياليست مصر اينك جزئي از جبهه گسترده موسوم به جبهه نجات ملي و نماينده همه مصري ها به استثناي اخوان المسلمين و جريان هاي اسلام گراي هوادار اخوان است؛اين جبهه گسترده تا زماني كه مرسي اعلاميه قانون اساسي را لغو نكند مخالف مذاكره با مرسي است.
وي توجيهات مرسي مبني بر موقتي بودن اين اعلاميه را قانع كننده ندانست و افزود: حتي اگر اين اعلاميه براي يك ساعت هم باشد، رئيس جمهور مي تواند در اين يك ساعت ناگوارترين تصميمات را اتخاذ كند.
Ma.14:50.26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها