محمود عباس فقط به " بقيه خاك فلسطين " می اندیشد

محمود عباس فقط به
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 11:28

العالم - محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين كه در ميان مخالفت هاي گسترده كشورهاي غربي به دنبال آن است كه در بخشي از خاك فلسطين كشوري مستقل تشكيل دهد ، براي تصويب عضويت فلسطين در مجمع عمومي عازم آمريكا شده است.

العالم - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باردیگر اذعان کرد که به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطینی تنها در بخشی از خاک  مردم این کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم محمود عباس چند ساعت پيش از رفتن به مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت كه همه جهان مي داند كه تشكيلات خودگردان از 6 سال پيش همه مقدمات لازم را براي به رسميت شناخته شدن " تشكيل كشور فلسطين " آماده كرده است .
عباس اعلام كرد كه با توجه به فشارهاي آمريكا و متحدانش براي منع وي از ارائه طرح به رسميت شناختن تشكيل كشور فلسطين به تلاش خود ادامه خواهد .
عباس گفت كه نسلهاي آينده حق دارند كه در " بقيه خاك فلسطين " زندگي كنند .
تأكيد عباس بر مساله " بقيه خاك فلسطين " نشان مي دهد كه وي خواستار تشكيل كشور فلسطين فقط در 22 درصد از خاك فلسطين يعني فقط در كرانه باختري رود اردن و باريكه غزه است .
عباس درباره تهديدهاي اسرائيل عليه وي نيز گفت : من از تهديدها نمي ترسم و تعداد محافظان شخصي ام را افزايش نخواهم داد و اگر اسرائيل بخواهد به من صدمه اي بزند ، مي تواند بزند چون مانند بقيه فلسطيني ها تحت اشغال هستم  .
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، امروز ( پنجشنبه ) در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل طرح خود براي ارتقاي جايگاه تشكيلات خودگردان در سازمان ملل را به راي اعضاي مجمع عمومي مي گذارد.
تشيكلات خودگردان تا كنون به عنوان نهاد ناظر در سازمان ملل حضور داشته اما او قصد دارد با اين طرح جايگاه آن را در حد دولت ناظر ارتقا دهد.
اسرائيل و امريكا به همراه بريتانيا مخالفت رسمي خود با طرح او را اعلام كرده‌اند، اما فرانسه در كنار اسپانيا و پرتغال از جمله كشورهاي اروپايي موافق با طرح او هستند.
باراك اوباما، رئيس‌جمهوري امريكا، در تماس تلفني طولاني ۱۲ نوامبر خود با محمود عباس با طرح او مخالفت و كاخ سفيد بعد از اين تماس با صدور بيانيه‌اي بر اين موضع امريكا تأكيد كرد.
سخنان اوباما و بيانيه كاخ سفيد از ابتدا موضع مخالف امريكا را نشان داد، اما حمايت بيش از ۱۵۰ كشور عضو سازمان ملل، محمود عباس را براي رفتن به سازمان ملل اميدوار كرد و مشخص شده كه طرح او در مجمع عمومي رأي خواهد آورد.
عباس سال گذشته طرحي را براي عضويت فلسطين در سازمان ملل به مجمع عمومي ارائه كرد كه با وجود رأي مثبت مجمع ، در شوراي امنيت به دليل مخالفت امريكا و بريتانيا به اجماع نرسيد و آن طرح شكست خورد.
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين همان زمان گفت كه طرح وضعيت دولت غيرعضو را به مجمع عمومي ارائه خواهد داد كه اكنون و بعد از يك سال اين كار را انجام مي‌دهد.
با توجه به اينكه براي عضويت فلسطين در مجمع عمومي به عنوان دولت ناظر نيازي به شوراي امنيت نيست به نظر مي‌رسد كه عباس اين بار موفق خواهد شد و خواهد توانست كرسي دولت غيرعضو در سازمان ملل را به دست آورد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها