تسویه حساب های سیاسی در مصر

تسویه حساب های سیاسی در مصر
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 13:49

العالم، قاهره – یک خبرنگار مصری تداوم اعتراض هادر میدان التحریر قاهره و بحران سیاسی کنونی را نتیجه تسویه حساب برخی از جریان های سیاسی با گروه هاي اسلامگرای حاكم دانست.

"ناصر فياض"روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: مجلس مؤسسان امروز پيش نويس نهائي قانون اساسي جديد را به رأي خواهد گذاشت و پس از آن ، پيش نويس به محمد مرسي رئيس جمهوري مصر ارائه خواهد شد.
نویسنده و خبرنگار مصری، گفت: با وجود استعفاي برخي اعضاي مجلس مؤسسان قانون اساسی و اعتراض به برخي مواد پيش نويس، نزديك به 75 درصد از اعضاي مجلس در تدوین آن مشارکت داشتند.
فياض، با اشاره به اهمیت تدوين قانون اساسي جديد براي پايان دادن به مرحله انتقالي و آمادگي براي انتخابات پارلماني، گفت: هم اكنون چهار طرف در مصر مقابل يكديگر قرار گرفته اند كه عبارتند از رئيس جمهوري، گروه هاي سياسي، ائتلاف هاي مردمي و گروه هاي اسلامي.
وی در مورد اعلامیه های قانون اساسی صادر شده در مصر، گفت: 40 درصد از مواد اعلامیه  قانون اساسي رئيس جمهوري پس از تصويب قانون اساسي و كل مواد اين بيانيه با اعلام نتايج انتخابات پارلماني ملغي مي شود.
نویسنده و خبرنگار مصری، گفت : آنچه در مصر مي گذرد، بحرانی بزرگي نيست، بلكه تسويه حساب برخي گروه هاي سياسي با گروه هاي اسلامي حاكم است.
فياض آغاز نافرماني مدني را در اعتراض به اعلامیه قانون اساسي مرسي بعيد دانست و گفت: اكثريت ملت مصر هنوز نظرات خود را بيان نكرده اند و بعيد به نظر مي رسد كه فراخوان احتمالي مردم به نافرماني مدني با استقبالي بيش از 15 درصد مواجه شود .
فياض گفت: رئيس جمهوري اعلام كرده است كه از اعلامیه قانون اساسي خود انصراف نخواهد داد و حتي يك ماده اش را نيز لغو نخواهد كرد .
چندی پیش حکم محمد مرسی رئیس جمهور مصر که باعث افزایش اختیاراتش می شد، بار دیگر مخالفان را به میدان التحریر کشاند.
28-22:39

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها