مخالفان سوریه در قاهره به توافق نرسیدند

مخالفان سوریه در قاهره به توافق نرسیدند
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 16:51

نخستین نشست ائتلاف مخالفان سوریه در قاهره، به صحنه رقابت و اختلاف شدید گروه‌های عضو و به ویژه اخوان المسلمین جهت دستیابی به سلطه و قدرت بیشتر تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف جدید مخالفان سوریه دیروز نخستین نشست خود را در قاهره درحالی برگزار کرد که سلطه طلبی گروه های عضو و به ویژه اخوان المسلمین، بر دیگر برنامه های این نشست از جمله تشکیل "دولت انتقالی" سایه افکند.
این درحالی است که ائتلاف جدید پس از شکست همه طرح ها و توطئه ها برای براندای نظام سوریه؛ به درخواست آمریکا و با همکاری هم پیمانان منطقه ای غرب، جهت متحد کردن مخالفان ضد این نظام تشکیل شده است.
نشست قاهره دیروز با حضور 60 نماینده مخالفان در خارج، قبل از کنفرانس موسوم به "دوستان سوریه" برگزار شد.
انگلیس، فرانسه، و چند کشور عربی هم پیمان غرب این ائتلاف را به رسمیت شناخته اند.
"میدل ایست آنلاین" به نقل از یکی از اعضای گروه موسوم به "شورای ملی" و از حاضران در این نشست که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد؛ نشست قاهره هیچ نتیجه ای برای حل مسائل نداشت.
یک نماینده دیگر نیز خاطرنشان کرد: این ائتلاف سالاد نیست که بخواهیم آن را طبق دلخواه خودمان مخلوط کنیم و بر آن بیافزاییم.
وی تأکید کرد، گروه اخوان المسلمین درحالیکه نیمی از کرسی های ائتلاف را در دست گرفته، همچنان بسیاری از اعضای خود را به این ائتلاف تزریق می کند؛ به صورتی که بسیاری از افرادی که عضو ائتلاف نبودند در نشست قاهره حاضر شدند.
 

پربیننده ترین خبرها