آماده شدن غرب برای تسلیح مخالفان سوریه

آماده شدن غرب برای تسلیح مخالفان سوریه
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 19:14

انگلیس از آمادگی غرب برای تسلیح مخالفان سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی تلگراف" امروز تأکید کرد: با نتیجه دادن تلاشهای ائتلاف مخالفان سوریه در اروپا برای بازنگری در تحریم تسلیحاتی مخالفان سوریه؛ انگلیس به صورت آشکار از آمادگی غرب برای تسلیح آنها طی یک ماه خبر داد.
به نوشته این روزنامه، تصمیم نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم تسلیحاتی سوریه به مدت سه ماه، حامل این پیام برای نظام سوریه است که دولتهای اروپایی آماده حمایت نظامی از "شورشیان" هستند.
دیلی تلگراف خاطرنشان کرد، انگلیس با حمایت فرانسه توانست بر مخالفت شدید سوئد ، جمهوری چک و بلژیک پیروز شوند که این امر تحولی مهم در سیاست غرب در قبال سوریه است.
هشدار غرب در خصوص حمایت نظامی از مخالفان سوریه درحالی مطرح می شود که گروه های مسلح و تروریستها در سوریه از حدود 2 سال قبل با چراغ سبز کشورهای غربی از سوی برخی دولت‌های منطقه حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی می شوند و تروریستها پس از آموزش و سازماندهی در این کشورها، برای جنگ به داخل سوریه اعزام می شوند.
کاخ سفید گسترش دخالت‌ها در سوریه را بررسی می کند
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز اعلام کرد "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی طرح گسترش دخالت ها در سوریه برای براندازی نظام این کشور است.
این روزنامه به نقل از مسئولان دولتی آگاه نوشت، با وجود اینکه هنوز تصمیمی گرفته نشده است؛ دولت آمریکا در حال بررسی طرح های مختلف، از جمله دادن سلاح به برخی از عناصر مسلح به صورت مستقیم است.

پربیننده ترین خبرها