ابو مازن به مقاومت لطمه می زند

ابو مازن به مقاومت لطمه می زند
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 22:58

تحليلگر سياسي فلسطيني، طرح محمود عباس رييس تشکیلات خودگردان براي "پیوستن فلسطین به سازمان ملل متحد به عنوان عضو ناظر" را باعث افزایش شکاف و اختلافات داخلی دانست.

حمزه ابوشنب امروز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، با انتقاد از طرح پیشنهادی ابومازن، هشدار داد كه اين طرح براي مقاومت زيانبار بوده و باعث افزايش شکاف و اختلاف در فلسطين مي شود.
ابوشنب افزود: اين تنها یک پيروزي ظاهری برای محمود عباس در برابر مخالفان سياسي او، و راهي به منظور گذر از سد مذاكره است؛ زیرا بارها اعلام كرده بود که ديگر حاضر به بازگشت به مذاکرات نيست. البته ممکن است اين طرح در ظاهر يك پيروزي سياسي باشد، اما در واقع با توجه به اختلاف نظر در سطوح بين المللي و مانعي به نام شوراي امنيت، قابل تحقق نيست.
ابوشنب يادآور شد: بايد براي ايجاد تغيير دوباره به شوراي امنيت رفت، گرچه تشکیلات خودگردان در زمينه كسب رأي 9 عضو شورا شكست خورده و وتوي آمريكا و انگليس نيز در انتظار طرح فلسطيني است. اما این طرح در واقع چيزي را تغيير نمي دهد، چرا كه پيشتر، 110 كشور دولت فلسطين را به رسميت شناختند. 
اين تحليلگر سياسي فلسطيني خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت فلسطين در نوار غزه دستاوردهاي مهمي به همراه داشت، اما تلاش تشکیلات خودگردان در سازمان ملل متحد، به شكست كشاندن اين دستاوردهاست، لذا شاهديم که این تشکیلات، مقاومت را نمي خواهد.
وي با اشاره به فشار آمريكا بر تشکیلات خودگردان براي التزام به توافقنامه اسلو با رژيم صهيونيستي، از بزرگنمايي ارائۀ طرح اخیر به سازمان ملل متحد انتقاد كرد و گفت: طرح فلسطيني ها از مرزهاي 1967 سخن مي گويد و نه مرزهاي بين المللي به رسميت شناخته شده در شوراي امنيت؛ لذا باعث چنددستگي در ميان فلسطيني ها مي شود، در حالي كه عباس اصولا اختياري در اين زمينه نداشته و هنوز طرف هاي فلسطيني بر سر طرح به توافق نرسيده اند.
ابوشنب افزود: تشکیلات خودگردان می خواهد درباره پرونده جنايات اشغالگران صهيونيست به دادگاه جنايي بين المللي شكايت كند، اما رژيم صهيونيستي اين سازمان را به رسميت نشناخته و توافقنامۀ پیوستن به آن را امضا نكرده است.

پربیننده ترین خبرها