حمله شبانه به منازل در بحرین

حمله شبانه به منازل در بحرین
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 23:09

حمله شبانه نیروهای رژیم آل خلیفه به منازل شهروندان در مناطق مختلف به هدف ارعاب آنان، همچنان ادامه دارد.

"سعيد الشهابي" دبير كل جنبش احرار (آزادگان) بحرين روز پنج شنبه به شبكه خبري العالم گفت: مشكل اصلي در بحرين، اجراي توصيه هاي مندرج در گزارش بسيوني و ديگران نيست؛ اين توصیه ها در حاشيه قرار دارد.
الشهابی تأکید کرد: مشكل اصلي كشور، حضور نداشتن مردم در نهادهاي سياستگذار و تصمیم گیری ها است.
دبير كل جنبش احرار بحرين خاطر نشان كرد: پس از گذشت دو سال از اعتراض ها و خيزش مردمي در بحرين، به نظر نمي رسد كه رژيم آل خلیفه راهكار مشخصي براي حل بحران كشور در اختيار داشته باشد؛ در واقع آل خليفه با کسانی كه خواستار دولت منتخب و نظام قانونمند در كشور هستند، تعامل و ارتباطي ندارد.
سعيد الشهابي خاطرنشان کرد: هر چند رژيم آل خليفه تمايلي به شنيدن مطالبات مخالفان ندارد، اما مردم بحرين تحقق مطالبات سياسي را خواستار هستند، مطالباتی كه دو دهه از طرح آن مي گذرد و تا كنون هيچ پاسخي از سوي مسوولان به آن داده نشده است.
از سوی دیگر، "مجيد ميلاد" عضو ارشد جمعيت الوفاق بحرين با تاکید بر ضرورت حل سياسي بحران، در مصاحبه با العالم گفت: آل خليفه چاره اي جز پاسخ به مطالبات ملت ندارد و مردم بر تحقق مطالبات خود اصرار دارند.
وي نيروهاي رژيم آل خليفه را به ادامه رفتارهاي سركوبگرايانه، بازداشت معترضان  و نقض حقوق بشر و ناديده گرفتن آزادي ها متهم كرد و گفت: رژيم مي كوشد با توسل به راهكار امنيتي و نظامي مردم را از ادامه مسير بازدارد، اما ملت بحرين به هر بهايي ممکن، بر ادامه انقلاب تا تحقق اهداف آن اصرار دارند.
مجيد ميلاد، تشديد تدابير امنيتي در بحرين را نشانۀ ناكامي رژيم در حل بحران كشور دانست و گفت: آل خليفه يا بايد نظام قانونمند را بپذيرد يا از صحنه كنار رود. راه سوم هم اين است كه بحران ادامه يابد و عرصه را بر سران رژيم تنگ کند و آنان وادار به كناره گيري شوند.
مجيد ميلاد تاكيد كرد: در اینترنت تصاوير و فيلمهايي از حمله افراد نقاب دار به منازل مردم قابل مشاهده است.
وي افزود: روستاي "مهزه" از 20 روز قبل تحت محاصره نيروهاي رژيم آل خليفه قراردارد و منازل اين منطقه تقريبا هر روز هدف حمله نيروهاي رژيم قرار مي گيرند.
اين عضو ارشد جمعيت الوفاق با اشاره به هتك حرمت زنان در بحرين گفت: آيا پيگرد افراد تحت تعقيب، نيازي به حمله به  منازل، شكستن در و پنجره و ورود غير قانوني به منازل دارد؟
"صادق ربيع" از ديگر اعضاي جمعيت الوفاق در مصاحبه با العالم، تأکید کرد: حمله شبانه نيروهاي آل خليفه به منازل مردم و شكستن در و پنجره ها همچنان ادامه دارد.
وي با اشاره به محاصره روستاي مهزه و برخي از روستاهاي مجاور آن گفت: نيروهاي رژيم حتي در ايام محرم - كه در نزد غير مسلمانان نيز حرمت دارد - به رفتارهاي غير انساني و غير قانوني خود ادامه مي دهند. اين نيروها با همكاري نيروهاي اشغالگر و شبه نظاميان، تنها در يك شب به 135 منزل يورش بردند.
عضو جمعيت الوفاق نيروهاي آل خليفه را به بازداشت افراد مسن و يا حتي نوجوانان كم سن و سال متهم كرد و گفت: از سرنوشت شهروندانی که اخیرا ربوده شده اند اطلاعي در دست نيست، و خودروهاي آنان مصادره شده است.

پربیننده ترین خبرها