مدير مركز پژوهش هاي سياسي و قانوني نيل در مصر:

همه پرسی تنها راه حل بحران مصر است

همه پرسی تنها راه حل بحران مصر است
جمعه 10 آذر 1391 - 17:26

العالم، قاهره - مدير مركز پژوهش هاي سياسي و قانوني نيل، طيف هاي مختلف سياسي و مردمی این کشور را به برخورد منطقي در قبال بحران اخير این کشور دعوت كرد و همه پرسی پیش نویس قانون اساسی را تنها راه برون رفت از بحران دانست.

"احمد مهران" روز جمعه به شبكه خبري العالم، گفت: تصویب قانون اساسی جدید مصر، بحراني را در پي صدور اعلاميه قانوني اساسی محمد مرسی از بین خواهد برد، زیرا عقب نشيني مرسی و لغو حکم اخیر بعيد به نظر مي رسد.
پس از صدور اعلامیه قانون اساسی اخیر محمد مرسی، که اختیارات فراوانی به وی می دهد، دستگاه قضایی و قضات ارشد مصر با او اختلاف نظر پیدا کرده‌اند و باعث تجمع مخالفان در میدان التحریر قاهره شد.
در پی تهدید دادگاه قانون اساسی مصر به انحلال مجلس موسسان، این مجلس تشکیل جلسه داد و روز جمعه پیش نویس قانون اساسی را تصویب و به رئیس جمهور ارائه داد تا آن را به همه پرسی بگذارد.
پژوهشگر سیاسی مصر با اشاره به اینکه تعجیل در زمان همه پرسي می تواند بحران را حل و فصل کند،خاطرنشان كرد جريان هاي ليبرال، سوسياليست و چپ گرای مخالف مرسی همچنان بر تجمع ميليوني در ميدان التحرير اصرار دارند، اما اخوان المسلمين و حزب آزادي و عدالت روز شنبه هیچ تظاهراتی را سازماندهی نخواهند کرد.
مهران حضور همزمان مخالفان و موافقان در میدان التحریر را تجلي دموكراسي و آزادي بیان دانست و تاكيد کرد: بحران اخير مجالي براي حل و فصل اختلافات شخصي نيست.
وی به مردم مصر هشدار داد در بحبوحه این اختلافات سیاسی " متوجه خطر رژيم صهيونيستي در منطقه باشند".
11-22-22
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها