در گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف»

معاون دوم رئیس پارلمان عراق: به دنبال روابط گسترده‌تر با ایرانیم

معاون دوم رئیس پارلمان عراق: به دنبال روابط گسترده‌تر با ایرانیم
دوشنبه 24 دی 1397 - 15:56

معاون دوم رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران و هیأت همراهش در بغداد، بر ضرورت توسعه روابط با تهران تاکید کرد.

العالم - عراق

«بشیر حداد» معاون دوم رئیس پارلمان عراق نیز، امروز (دوشنبه 14 ژانویه)، پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که عراق به دنبال ایجاد روابط گسترده‌تر با ایران است.

دفتر حداد طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومة» منتشر شد، اعلام کرد: معاون دوم رئیس پارلمان عراق، امروز در پارلمان با ظریف و هیأت همراهش و «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در سالنی در پارلمان عراق و با حضور شماری از نمایندگان و روسای فراکسیون‌های سیاسی برگزار شد، حداد برای هیأت ایرانی آرزوی دستیابی به نتایج خوب و ایجاد یک مرحله جدید از همکاری‌های مشترک و روابط متوازن میان دو کشور آرزو کرد و تاکید کرد که عراق به دنبال ایجاد روابط گسترده‌تر با جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط در راستای منافع مشترک دو کشور است. به ویژه که دو کشور، تاثیر زیاد و مستقیمی در ثبات منطقه دارند.

پیش از این، «حسن کریم الکعبی» معاون اول پارلمان عراق، امروز (دوشنبه 14 ژانویه) از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراهش که از روز گذشته به بغداد سفر کرده، استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی معاونت پارلمان عراق، هیأت رئیسه پارلمان عراق، امروز میزبان نشست با وزیر خارجه ایران و هیأت همراهش است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، پیش از این، درباره دیدارهای امروزش با مقامات عراقی گفته بود: امروز ناهار در خدمت یکی از ائتلاف‌های سیاسی در پارلمان عراق هستیم و با فراکسیون‌های مختلف و شخصیت‌های عراقی از اقوام و مذاهب مختلف دیدار می‌کنیم. بعد از ظهر نیز با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان دیدار خواهیم کرد و شام نیز در محضر «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق خواهیم بود.

وی دیروز با «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی و ائتلاف اصلاح و سازندگی دیدار و گفت‌وگو کرد به گفته برخی منابع آگاه سفر وزیر خارجه ایران به عراق تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها