فعال حقوقی حبس شاعر قطری را محکوم کرد

فعال حقوقی حبس شاعر قطری را محکوم کرد
شنبه 11 آذر 1391 - 11:34

آلمان ـ هانوفر (العالم) ـ يكي از فعالان حقوق بشري، حكم دادگاه امنيت كشور قطر در زمينه حبس ابد "محمد العجمي" شاعر قطري را محكوم كرد.

علي السراي شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين حكم ظالمانه داراي ابعاد سياسي است و حاوي اين پيام حكام قطر به مردم اين كشور است كه در صورت اعتراض مسالمت آميز، سرنوشت همگان نظير سرنوشت العجمي خواهد بود.
السراي گفت: اين اقدام حكام قطر تلاشي شكست خورده براي خفه كردن هرگونه صدايي است كه خواهان آزادي و دموكراسي است و هدف از آن جلوگيري از پيوستن ملت قطر به قطار بيداري اسلامي و ملت هاي آزاد شده از بند ديكتاتورهاي ظالم است.
وي به نقش قطر در حمايت مالي ، تسليحاتي و رسانه اي از گروه هاي تروريستي مسلح تكفيري اشاره كرد و گفت: قطر در زمينه دخالت در كشورهاي عربي نقشي مشكوك بازي مي كند و دچار سردرگمي زيادي در مواضع سياسي در سطح منطقه اي و بين المللي شده است چرا كه از گروه هاي تروريستي تكفيري مسلح حمايت مالي، تسليحاتي و رسانه اي مي كند به طوري كه در عراق شاهد اين رويه بوديم و اين كشور هم اكنون در سوريه و كشورهاي شاهد انقلاب نيز همين سياست را در پيش گرفته است.
السراي با اشاره به صدور حكم حبس ابد محمد العجمي شاعر قطري به خاطر اشاره وي در قصيده اش به انقلاب هاي جهان عرب كه تاج وتخت ظالمان و حكام فاسد و ديكتاتورهاي ظالم را از بين برد، گفت: درحالي كه قطر تلاش مي كند با فريب جهان و افكار عمومي اينگونه القا كند كه مردم اين كشور از ميزان زيادي آزادي و دموكراسي برخوردارند، شاهديم كه از كلمات يك شاعر كه از مواضع ملت هاي عربي قهرمان و انقلاب آزاديبخش آنها ستايش مي كند، به ترس و هراس افتاده است.
عضو سازمان بين المللي مبارزه با تروريسم و افراط گرايي ديني، افزود: ما در سازمان بين المللي مبارزه با تروريسم و افراط گرايي ديني اين حكم عليه العجمي را محكوم كنيم و آن را مغاير با همه قوانين و معاهدات بين المللي و حقوق بشري مي دانيم كه بر آزادي انديشه و بيان تاكيد دارند.
السراي با اشاره به صدور حكم حبس ابد العجمي بدون حضورش در دادگاه و بازداشت يكساله او در زندان انفرادي گفت كه حكومت قطر از يك قصيده مي ترسد و اين حكم لكه ننگ تازه اي بر پيشاني حكام خيانتكار قطر است و به پرونده اقدامات ضد بشري آنها افزوده مي شود كه مملو از مواضع ذلت بار در خيانت به امت عربي و اسلامي است.
در حالي دادگاه امنيتي قطر "محمد العجمي" را به بهانه توهين به شخصيتهاي دولتي و تحريك مردم براي سرنگوني رژيم حاكم در يك قصيده، به زندان ابد محكوم كرده است كه قبلا خبر بازداشت و محاكمه اين شاعر قطري، با واكنش هاي بسياري از سوي مجامع بين المللي و حتي فعالان در قطر همراه شده بود.
هيأت سازمان ديده بان حقوق بشر و ديگر سازمان هاي مدافع حقوق بشر با محكوم كردن حكم اين دادگاه امنيتي؛ از تصميم خود براي ارايه شكايتنامه اي به دادستاني كل قطر خبر داده اند.
اين شاعر قطري از يك سال قبل به دليل سرودن قصيده اي در خصوص انقلابها در كشورهاي عربي و بيداري اسلامي به زندان افتاد.
بازداشت اين  شاعر قطري و محاكمه او كه سر و صداي بسياري را در محافل بين المللي به راه انداخته؛ درحالي صورت گرفته كه قطر با دفاع از گروه هاي تروريستي در برخي كشورهاي منطقه مانند سوريه و حمايت تبليغاتي؛ تسليحاتي و مالي و لجستيكي از آنها، مدعي دفاع از آزادي و دموكراسي ملتها است!!.
اينگونه اقدامات قطر در شرايطي است كه اين كشور خود داراي رژيمي استبدادي است كه با كودتاي سفيد امير فعلي عليه پدرش روي كار آمده است.
AM - 30 - 17:07   
 

پربیننده ترین خبرها