محاكمه شاعر قطري نقض آزادي بيان است

محاكمه شاعر قطري نقض آزادي بيان است
شنبه 11 آذر 1391 - 12:55

يكي از شخصيت هاي منتقد عربي حكم حبس ابد محمد ابن الذيب العجمي شاعر قطري را به علت سرودن قصيده اي در انتقاد از نظام حاكم، بي سابقه خواند كه تاريخ نظير آن را به خود نديده است.

علي مهدي آل حطاب عضو شبكه ليبراليسم سعودي شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: محاكمه العجمي بيشتر از آنكه محاكمه اي متكي به قوانين ومقررات قضايي باشد؛ محاكمه آزادي انديشه و بيان به شمار مي رود.
وي تاكيد كرد: همه قوانين قضايي در جريان اين محاكمه نقض شده است به طوري كه قاضي تحقيق حكم صادره عليه العجمي را قرائت كرد در حالي كه قوانين قطر اجازه اينكار را نمي دهد و اين حكم همچنين بدون حضور متهم و حتي حضور نجيب النعيمي وكيلش براي دفاع از او در جلسه دادگاه صادر شد.
آل حطاب حكم صادره عليه العجمي را غيرقانوني و سياسي خواند و گفت: اين شاعر به خاطر قصيده اش با عنوان "ثوره الياسمين" محاكمه شد كه همزمان با بهار عربي سرود و اين مرحله از نظر حكام عرب بويژه در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس حساس است و در نتيجه محاكمه اين شاعر در واقع محاكمه آزادي انديشه و بيان به شمار مي رود خصوصا كه وي شاعري مردمي است و طرفداران زيادي در بين مردم جهان عرب دارد.
وي تاكيد كرد: مسئولان قطري هزينه زيادي براي اين حكم ظالمانه خواهند پرداخت و با انتقادات زيادي روبرو خواهند شد به گونه اي كه شايد مجبور شوند بدنبال بهانه و دستاويزي براي آزادي اين شاعر بگردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها