انتقاد شدید مطبوعات صهیونیستی از نتانیاهو

انتقاد شدید مطبوعات صهیونیستی از نتانیاهو
شنبه 11 آذر 1391 - 14:03

انتقاد مطبوعات رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم پس از تصویب عضويت فلسطين به عنوان كشور ناظر در سازمان ملل متحد تشدید شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مهم ترين تحليلگران روزنامه هاي اسرائيلي بعد از اينكه عضويت فلسطين به عنوان كشور ناظر در سازمان ملل متحد با 138 راي مثبت، 9 راي مخالف و 41 راي ممتنع به تصويب رسيد، از سياست بنيامين نتانياهو و شكست ديپلماسي اسرائيل در مقابله با اين طرح فلسطين انتقاد كردند.
به نوشته القدس العربی، باراك رافيد خبرنگار سياسي روزنامه هاآرتص دراین باره گفت: راي گيري در سازمان ملل هشداري از طرف جامعه بين المللي به اسرائيل بود و اهميت آن كمتر از تظاهرات در حمايت از فلسطيني ها نيست.
وي افزود آلمان ، فرانسه ، انگليس ، ايتاليا و ديگر كشورهاي دوست اين پيام را به اسرائيل ارسال كردند كه صبرشان در برابر اشغال كرانه باختري به پايان رسيده است و از ادامه شهرك سازي به ستوه آمده اند و ديگر به سخنان اسرائيلي درباره دست دراز شده به سوي صلح و تمايل به پيشرفت به سوي كشور فلسطيني اعتمادي نيست.
رافيد تاكيد كرد: شكست خفت بار ديپلماسي اسرائيل نتيجه سياست نتانياهو در رد گفتگو درباره راه حل دو كشور است و بررسي جدي مسائل مربوط به راه حل دائمي است.
سيفر بلوتسكير تحليل گر سياسي - اقتصادي روزنامه يديعوت آحارانوت نيز با اشاره به اينكه فشارهاي آمريكا عليه اسرائيل آغاز شده است، پيش بيني كرد که باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از بنيامين نتانياهو بخواهد بهاي راي دادن آمريكا عليه طرح فلسطين را بپردازد.
اوري افنيري نويسنده و روزنامه نگار اسرائيلي نيز گفت پذيرش عضويت فلسطين در سازمان ملل روز خوشحالي ملت فلسطين و همه كساني بود كه به صلح بين اسرائيل و جهان عربي اميدوارند و روز خوشحالي براي شخص من نيز بود.
افنيري در مقاله اي در روزنامه معاريو نوشت به نظر مي رسد اين اقدام چيزي را تغيير نخواهد داد اما اقدامي كه صورت گرفت اين است كه جامعه بين المللي اكنون رسما تاكيد كرده است كه هدف آن تشكيل كشور فلسطين است.

پربیننده ترین خبرها