مفتي عربستان: تظاهرکنندگان مصری عقل ندارند!

مفتي عربستان: تظاهرکنندگان مصری عقل ندارند!
شنبه 11 آذر 1391 - 18:48

شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ، مفتي كل عربستان گفت: تظاهرات كنوني در مصر، ناروا، خطرناك و غوغاسالارانه است و شركت كنندگان در آن يك مجموعه افراد نادان و كم خرد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه عربستاني الوطن امروز شنبه نوشت: آل الشيخ ديروز در خطبه هاي نماز جمعه در رياض گفت: تظاهرات كنوني مصر، ناروا و خطرناك است.
آل الشيخ از "هرج و مرج به وجود آمده در مصر" و "كنار گذاشتن تلاش براي حل مشكلات مردم با هدف غوغاسالاري و تخريب" اظهار تأسف كرد و درباره خطرات اين اقدامات بر اقتصاد كشورها هشدار داد و از "اين كه گروهي از افراد كم خِرد در تظاهرات با هدف متهم كردن عده اي ديگر شركت مي كنند"، اظهار شگفتي كرد.
يادآور مي شود، به دنبال صدور اعلاميه قانون اساسي اخير از سوي محمد مرسي، با هدف افزايش اختيارات و مصون بودن رییس جمهور در مقابل دستگاه قضايي، مصر از هفتۀ گذشته شاهد تظاهرات مخالفان و طرفداران اين اعلاميه بوده است. به عقیدۀ مخالفان مرسي، اعلاميه مذكور به افزایش بيش از حد اختيارات مرسی مي انجامد و باعث به وجود آمدن ديكتاتوري ديگري در مصر مي شود.
اين در حالي است كه جماعت اخوان المسلمين، در وضعيت انتقالي كنوني، چنين اقدامي را در راستای پاكسازي نهادهاي مختلف مصر، ضروري مي داند.

پربیننده ترین خبرها