هشدار در مورد فراخواندن مردم مصر به خیابان ها

هشدار در مورد فراخواندن مردم مصر به خیابان ها
شنبه 11 آذر 1391 - 20:33

کارشناس مصری با هشدار در مورد فراخوان مردم به خیابان ها از سوی گروه های مختلف سیاسی، آن را خطری برای منافع ملی و اقتصاد مصر نامید.

"اسامه الدليل" امروز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بیان این که فراخواندن مردم در میدان التحریر از روزهای گذشته آغاز شده است و هر لحظه بر شمار تحصن کنندگان در این میدان افزوده می شود، گفت: اكثر مردم عقیده دارند که درگيري و رویارویی دو طرف در نهایت  به ضرر شهروندان و اوضاع اقتصادي كشور خواهد بود. اين دودستگي هيچ خير و منفعتي براي مردم ندارد و تكيه كردن بر حضور مردم در خيابان ها براي اعمال فشار سياسي، پیامد ناگواری دارد.
اين كارشناس مصري با بیان این که بسیج مردم و کشاندن آنها به خیابان ها بیانگر برتری طرفی بر طرف دیگر نیست، خاطرنشان كرد: تجمع ميليوني مردم به درخواست اخوان المسلمين و جريان هاي اسلام گرا می تواند به تشديد دودستگي در کشور منجر شود.
یادآور می شود، "محمد مرسي" رئيس جمهوري مصر پنج شنبه گذشته (2 آذر) طي حكمي، با صدور "اعلامیۀ قانون اساسی"، انحلال مجلس موسسان تدوين قانون اساسي مصر را ممنوع كرد. به موجب این حکم، دستورات رئیس جمهور نهایی و قابل اجرا است و هیچ گروه و دستگاه قضایی نمی تواند آن را نقض کند.
اين مسئله موافقان و مخالفاني دارد و دو طرف اینک برای بیان حمایت و مخالفت خود، حضور در خیابان ها و میدان التحریر را انتخاب کرده اند، اما به عقیدۀ تحلیلگران این امر می تواند به تشدید دودستگی و ناآرامی در مصر منجر شود.
10:47

پربیننده ترین خبرها