رژیم اشغالگر کرانه باختری را تقسیم می‌کند

رژیم اشغالگر کرانه باختری را تقسیم می‌کند
يکشنبه 12 آذر 1391 - 15:13

رژيم صهيونيستي در واكنش به پذیرفتن فلسطين در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر غیرعضو، طرح شهركسازي جديدي را به تصويب رساند كه شمال و جنوب كرانه باختري را جدا خواهد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، کابینه نتانياهو تصميم دارد 3 هزار واحد صهیونیست نشین جديد را در قدس شرقي و كرانه باختري بسازد، كه شمال كرانه باختري را از جنوب آن جدا مي كند.
روزنامه فلسطيني "الحياة الجديده" به نقل از "باراك رافيد"، خبرنگار ديپلماتيك روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" نوشت: واحدهاي مزبور در چارچوب طرح توسعه شهرك معاليه ادوميم به غرب و اتصال آن به قدس ساخته مي شود.
رافيد همچنین در صفحه شخصي خود در تويتر نوشته است، نتانياهو بر خلاف تعهدي كه به اوباما رئيس جمهور آمريكا داده بود، دستور ساخت و ساز را در منطقه ميان معاليه ادوميم و قدس صادر كرد، كه بخش شمالي كرانه باختري را از جنوب آن جدا خواهد كرد.
بر اساس این گزارش، طرح مزبور اعتراضات شديد فلسطيني ها را به دنبال داشته است؛ زيرا باعث تقسيم كرانه باختري شده و تشكيل كشور مستقل فلسطين را پيچيده تر مي كند.
روزنامه صهیونیستی يديعوت احارونوت نيز در اين باره نوشت: تصميم اتصال معاليه ادوميم به قدس را كابينه امنيتي - متشكل از 9 وزير - در واكنش به بالا رفتن جايگاه فلسطين در سازمان ملل اتخاذ كرده است.
نبيل ردينه، سخنگوي رياست تشكيلات خودگردان، در گفت  وگو با خبرگزاري وفا، این تصمیم رژیم اشغالگر را دهن كجي رژيم صهيونيستي به سازمان ملل متحد دانست.

پربیننده ترین خبرها