مخالفان مرسی از حمایت خارجی برخوردارند

مخالفان مرسی از حمایت خارجی برخوردارند
يکشنبه 12 آذر 1391 - 17:15

يكي از اعضای ارشد حزب حاکم آزادی و عدالت مصر اعلام کرد : گرو ه های سیاسی معترض به اعلامیه قانون اساسی از حمایت طرف های خارجی و عوامل رژیم سابق برخوردار هستند و برای تسویه حساب با رئیس جمهوری و حزب آزادی و عدالت بحران اخیر را ایجاد کرده اند .

جمال تاج الدین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : مصر از زمان سرنگونی رژیم سابق با اوضاع سخت و معضلات متعدد ناشی از تحرکات گروه های مخالف انقلاب مواجه بوده است. برخی گروه های سیاسی برای جلوگیری از تداوم فعالیت حزب آزادی وعدالت (شاخه سیاسی اخوان المسلمین) یا محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور، بحران های مختلف ایجاد می کنند.

تاج الدین تصریح کرد: رئیس جمهوری باید تصمیماتی انقلابی برای تشکیل مجدد نهادهای دولتی مانند مجلس نمایندگان که با حکم جنجالی دادگاه عالی قانون اساسی منحل شد ، حفظ امنیت و ثبات کشور و نهادینه کردن دموکراسی اتخاذ می کرد.
وی برخی قضات را به تلاش برای تحمیل خواسته هایشان از طریق کانال های سیاسی و حقوقی متهم کرد و گفت: هیچ کسی با تصمیمات مرسی مبنی بر عزل دادستان کل و محاکمه مجدد مجرمان و قاتلان انقلابیون مخالف نیست. 
عضو ارشد حزب آزادی و عدالت افزود : برخی گروه های سیاسی به خصوص گروه هائی که پشتوانه سیاسی محکمی ندارند ، از زمان سرنگونی رژیم سابق (رژیم حسنی مبارک) همواره در صدد بحران آفرینی و ایراد اتهام های مختلف به محمد مرسی ،رئیس جمهوری مصر، و اخوان المسلمین هستند تا با بدنام کردن انقلابیون، شانس خود را برای بازگشت به صحنه سیاسی افزایش دهند. 
تاج الدین گفت : برخی طرف های داخلی و خارجی با همکاری یکدیگر در تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در مصر هستند تا اذهان مردم را از مسائل مهم منحرف کنند و برای نیل به این اهداف پول های هنگفتی به بسیاری از گروه های سیاسی و شخصیت های معروف مصری اعطا کرده اند.
وی عزل دادستان کل را خواسته انقلابیون دانست و افزود: دادستان کل متهمانی را که در جرایم و جنایات رژیم سابق دست داشتند ، تبرئه کرده بود . 
تاج الدین گفت : تاکنون حتی حکم یک روز حبس هم برای عوامل مجرم رژیم سابق صادر نشده است . 

MKH-1-19:42
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها