جنجال حضور ستاره بدنام آمریکایی در بحرین

جنجال حضور ستاره بدنام آمریکایی در بحرین
يکشنبه 12 آذر 1391 - 17:25

سفر یک چهره تلویزیونی آمریکایی به بحرین با وجود رسوایی های اخلاقی وی، با اعتراضهای شدیدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با دعوت از یک ستاره زن تلویزیونی آمریکایی به بحرین برای حضور در مراسم افتتاحیه یک فروشگاه زنجیره‌ای؛ صدها نفر با حمل پلاکادرهایی مقابل محل افتتاحیه این فروشگاه، دعوت از این چهره بدنام آمریکایی را محکوم کردند.
دعوت از "کیم کارداشیان" چهره تلویزیونی آمریکایی که در کشورش دارای رسوایی های اخلاقی بسیاری است، با وجود اعتراض برخی نمایندگان به دلیل "بدنامی" وی صورت گرفته است.
برگزار کنندگان این مراسم، به کسانی که می خواستند وی را ببینند، بلیت 500 دیناری (1360 دلار آمریکا) فروخته اند.
نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان به سوی آنها گاز اشک آور و بمب صوتی شلیک کردند.
برخی نمایندگان پارلمان بحرین با اعتراض به این مسأله، این چهره آمریکایی را "بازیگری بسیار بدنام" توصیف کرده و خواستار مخالفت پارلمان با ورود وی به بحرین شده بودند؛ اما این درخواست رأی نیاورد.
بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا است؛ از حدود دو سال قبل شاهد حرکت مسالمت آمیز مردم برای مطالبه حقوقشان است.
با وجود مسالمت آمیز بودن خیزش مردم بحرین، رژیم آل خلیفه از همان ابتدا، یعنی در چهاردهم فوریه سال 2011 به صورت گسترده از سلاح های ممنوع علیه مردم استفاده کرده و شمار بسیاری را به شهادت رساند و یا مجروح کرد.
پس از آن به دلیل ناتوانی آل خلیفه در ساکت کردن مردم، نظامیان رژیم سعودی تحت پوشش نیروهای سپر جزیره و درسایه سکوت مجامع بین المللی، به بحرین لشکر کشی کرده و به رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم این کشور کمک کردند.
رژیم آل خلیفه همواره از ورود ناظران بین المللی و هیأت های تحقیق اعزامی از سوی سازمانهای مدافع حقوق بشر به بحرین، جلوگیری کرده است.

پربیننده ترین خبرها