بحران جرایم الکترونیکی در عربستان

بحران جرایم الکترونیکی در عربستان
دوشنبه 13 آذر 1391 - 13:15

میزان جرایم الکترونیکی و قربانیان آن در عربستان، بسیار بالاتر از آمار جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الوطن" در گزارشی نوشت، 49 درصد از عربستانی ها در سال گذشته در معرض جرایم الکترونیکی قرار گرفتند در حالی که میانگین تضرر از جرایم الکترونیکی در جهان 46 درصد بود.
به نوشته این روزنامه ضرر مالی ناشی از جرایم الکترونیکی در سال گذشته 2 میلیارد و 600 میلیون ریال عربستان بود، و این رقم در سطح جهان به 110 میلیارد دلار رسید. میانگین ضررمالی قربانی جرایم الکترونیکی در عربستان در سال گذشته 730 ریال و در سطح جهان197 دلاربود.
الوطن تأکید کرد: طبق آمارشرکت جهانی نورتون که در زمینه مبارزه با ویروس و جرایم الکترونیکی فعالیت می کند ؛ سال گذشته 20 درصد از افراد بزرگسال در عربستان و 21 درصد نیز در سطح جهان از طریق سایت های ارتباط اجتماعی یا موبایل در معرض جرایم الکترونیکی قرار گرفتند.
الوطن خاطرنشان کرد: 20 درصد از کاربران موبایل در عربستان و 31 درصد ازکاربران موبایل در سطح جهان پیامک هائی دریافت کردند که از گیرنده این پیامک ها خواسته شده که لینکی خاص را بازکند یا با شماره تلفنی نامعلوم تماس بگیرد.
این روزنامه سعودی افزود: میانگین قربانیان جرایم الکترونیکی در عربستان 40 درصد و در سطح جهان 39 درصد بود و میانگین قربانیان جرایم الکترونیکی مربوط به ایمیل یا لینک جعلی در عربستان 7 درصد و در سطح جهان 10 درصد بود.
الوطن نوشت : میانگین کاربران اینترنتی که از برنامه های مغرض بی اطلاع هستند ، در عربستان 52 درصد و در سطح جهان 40 درصد است .
الوطن تأکید کرد: 69 درصد از افراد بزرگسال عربستان در دوران زندگی خود در معرض جرایم الکترونیکی قرارگرفته اند، و این در حالی است که این رقم در باره بزرگسالان 24 کشور جهان فقط 67 درصد بوده است.

پربیننده ترین خبرها