کویتی ها از سلفی ها حمایت نمی کنند

کویتی ها از سلفی ها حمایت نمی کنند
دوشنبه 13 آذر 1391 - 14:26

العالم – یکی از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات کویت با اشاره به اینکه مخالفان این کشور جایگاه مردمی ندارند، تصریح کرد: مخالفان درصدد وارونه جلوه دادن آمار و حقایق انتخابات هستند.

"عبدالواحد خلفان"روز دوشنبه به شبكه خبري گفت: تشكل هاي مخالف، رسما انتخابات را تحريم کردند، اما نامزدهای خود را در فهرست های دیگری وارد انتخابات کردند.
خلفان مشكل مخالفان كويتي را نداشتن اعتبار و بي اعتمادي مردم به آنها دانست و گفت: در حالی که نسبت مشاركت در انتخابات 40 درصد اعلام شده است و این موضوع را همه می دانند، اما يكي از چهره های سرشناس مخالف با اعتراض به اين مساله، نسبت مشاركت را 26 درصد اعلام مي كند.
خلفان افزود: مخالفان شب انتخابات تظاهراتی برپا کردند و تعداد شرکت کنندگان در آن را بالغ بر 250 هزار نفر عنوان کردند، اما تصاوير نشان دهنده مشارکت محدود مردمی در حدود 7 تا 8 هزار نفر است . 
آمار رسمي و نهايي انتخابات مجلس قانونگذاري كويت كه عصر شنبه برگزار شد، نشان می دهد که شیعیان که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند توانستند یک سوم کرسی های پارلمان را در اختیار گیرند؛ اسلام گرايان سني که در پارلمان پیشین 23 کرسی داشتند تنها توانستند 4 کرسی به دست آورند؛ زنان نيز با در اختيار داشتن 3 كرسي به مجلس بازگشتند.
12/2- 18:09
 
 

پربیننده ترین خبرها