پیام توییتری ظریف در باره اهمیت سفر به عراق

پیام توییتری ظریف در باره اهمیت سفر به عراق
سه شنبه 25 دی 1397 - 07:24

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری سفر به عراق و دیدارهایش با مقامات و رهبران گروه های سیاسی و مذهبی در آن کشور را فرصتی ارزشمند در درک متقابل و گسترش روابط دو کشور دانست.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

رایزنی ها و دیدارهای دوجانبه با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و سایر رهبران سرشناس عراقی همچون ایاد علاوی و شخصیت هایی از ائتلاف‌های نصر و صدر از جمله مواردی است که وزیر خارجه کشورمان در توئیت خود به آنها اشاره کرده است.
وی همچنین به سخنرانی‌ در کنفرانس تجارت مشترک ایران و عراق اشاره و آن را مقدمه ای در گسترش روابط تجاری و افزایش سرمایه گذاری های فی مابین قلمداد کرده است.
وزیر امور خارجه بعد از ظهر روز یکشنبه در رأس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای یک سفر چهار روزه وارد بغداد شد و قرار است از اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف نیز دیدار کند و علاوه بر دیدار با مقامات در چند همایش اقتصادی مشترک میان دو کشور نیز شرکت کند.
ظریف در نخستین روز سفرش علاوه بر دیدار با همتای عراقی و نخست وزیر عراق، با رییس و اعضای فراکسیون اصلاح از فراکسیون های بزرگ پارلمان عراق دیدار کرده است.

پربیننده ترین خبرها