بدنبال پذیرش فلسطین درسازمان ملل متحد:

دولت رسمی فلسطین در آستانه شکل گیری است

دولت رسمی فلسطین در آستانه شکل گیری است
دوشنبه 13 آذر 1391 - 17:14

غزه (العالم)- جنبش حماس ضمن استقبال از دعوت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برقراری وحدت داخلی، تاکید کرد که حماس برای به فعلیت درآوردن دولت رسمی فلسطین پس از پذیرش سازمان ملل، آماده است.

محمود عباس پس از بازگشت از سفر نیویورک به رام الله، که ثمره آن به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان دولت ناظر غیر عضو در سازمان ملل بود، در برابر هزاران نفر گفت : فلسطینی ها صاحب دولت شدند و من برای تحقق آشتی ملی خواهم کوشید.
صلاح البردویل سخنگوی جنبش حماس روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: ما خواهان اتحاد و آشتی ملی هستیم و هرگز از کوشش برای تحقق آن دریغ نکرده ایم.
وی افزود: سخنان محمود عباس به نظر ما از لحن و ادبیات جدیدی برخوردار بود و امیدواریم این ادبیات ادامه داشته باشد و مانند دفعات قبل بعد از مدتی بر اثر فشارها رنگ نبازد.
سخنگوی حماس تاکید کرد: این جنبش برای رویاریی با رژیم غاصب و احقاق حقوق مردم فلسطین و ایجاد دولت فلسطین آمادگی کامل دارد.
با پذیرش فلسطین به عنوان دولت ناضر غیر عضو در سازمان ملل از این پس فلسطینیان می توانند علیه جنایتگری رژیم صهیونیستی به طور رسمی به مجامع بین المللی شکایت کنند و خواستار پیگرد صهیونیست ها شوند.
در همین حال در پي پذیرش فلسطين به عنوان دولت ناظر غير عضو در سازمان ملل، نروژ اعلام کرد که از روز یکشنبه (12 آذر ماه) در اغلب تعاملات و فعالیتهای رسمي خود، از نام فلسطين استفاده مي كند.
وزير امور خارجه نروژ همچنين پيش بيني كرد كه كشورهاي بسياري با استفاده از نام فلسطين به جاي تعابير ديگر، مانند نروژ عمل كنند.
نروژ نخستين كشور اروپايي است كه به صورت رسمی از نام فلسطین استفاده می کند.
MKH-3-10:59

پربیننده ترین خبرها