افتتاح نخستین آرایشگاه «حلال» در اوکراین!

افتتاح نخستین آرایشگاه «حلال» در اوکراین!
دوشنبه 13 آذر 1391 - 19:45

نخستین سالن آرایش ویژۀ مسلمانان در کییف پایتخت اوکراین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از رادیو صدای روسیه، سالن آرایشی ویژه مسلمانان با مواد آرایشی و بهداشتی «حلال» در ساختمان مرکز اسلام کییف آغاز به کار کرده و آماده خدمات رسانی به مراجعین است.
به گزارش این رادیو، سالن مذکور آمادۀ ارائه خدمات به همۀ مراجعان خواهد بود، اما با توجه به استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی حلال، پاک و بدون الکل، بیشتر مورد توجه مسلمانان خواهد بود. در این آرایشگاه حتی موهای کوتاه شدۀ مشتریان، بنا بر آموزه های اسلامی، به جای آن که دور ریخته شود، در زمین دفن می شود.
موضوع  استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی «حلال» و ساخته شده از مواد اولیۀ مجاز (از نظر شرعی)، سالهاست در کشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار دارد و جالب آن که مسلمانان ساکن یک کشور غیراسلامی این نیاز را بیشتر احساس کرده و در این راه پیشقدم شده اند. این در حالی است که منشأ بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی که به کشورهای اسلامی وارد و در آنها مصرف می شود، ناشناخته است و در مورد حلال و پاک بودن آنها تردیدهای جدی وجود دارد.
گفتنی است تعداد مسلمانان ساکن پایتخت اوکراین به 60 هزار نفر بالغ می شود و نخستین مسجد شهر کییف نیز سال گذشته افتتاح شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها