سفیران لندن و پاریس از تل آویو فرا خوانده می شوند؟

سفیران لندن و پاریس از تل آویو فرا خوانده می شوند؟
دوشنبه 13 آذر 1391 - 20:09

به گفتۀ منابع آگاه اروپايي، انگليس و فرانسه ضمن ابراز نگراني از ادامه شهرك سازي صهيونيست ها اعلام كردند كه طرح هاي مشترك عملي به منظور اعتراض به تصميم دولت تل آويو دربارۀ احداث سه هزار واحد مسكوني جديد در منطقه ميان شهرك معاليه آدونيم و شهر قدس را بررسي مي كنند و از جمله طرحهاي اين دو كشور فراخواني سفيرشان از رژيم صهيونيستي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهيونيستي هاآرتص امروز نوشت: انگليس و فرانسه از ادامه شهرك سازي در قدس نگرانند و طرح شهرك سازي اخير اسراييل را یک "سيلي" به خود مي دانند، به ويژه آن که لندن و پاریس حمله نظامي اخير اسرائیل به نوار غزه را مورد تایید همه جانبه قرار دادند.
این روزنامه به نقل از يك مسئول ديپلماتيك اروپايي افزود: دو كشور تصميم گرفتند در روزهاي آينده تدابير عملي عليه اسراييل اتخاذ و خشم خود را از طرح دولت نتانیاهو براي گسترش شهرك سازي در قدس اعلام نمايند.    
وي ادامه داد: بررسي هاي مشترك از جمعه آغاز شده و در روزهاي آينده ادامه خواهد يافت. همچنين دو كشور به آمريكا و شماري از كشورهاي عضو اتحاديه عرب ابلاغ كردند كه در نظر دارند در روزهاي آتي طرح هايي عليه اسراييل را به مرحله اجرا بگذارند.     
منبع مذکور خاطر نشان كرد: انگليس و فرانسه اين بار به صدور بيانيه در محكوميت شهرك سازي اكتفا نكرده و اقداماتی بي سابقه عليه اسراييل اتخاذ خواهند نمود كه فراخواني سفير از اسراييل يكي از آنهاست. از ديگر اقداماتي كه دو دولت قادر به انجام آن هستند، "علامتگذاري" محصولات و توليدات اسراييلي و اعمال مجازات عليه شهرك نشینان است.
رژيم اشغالگر صهیونیست در واکنش به صدور قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره پذیرش فلسطين به عنوان دولت ناظر غيرعضو در سازمان، از احداث سه هزار واحد مسكوني در شهرك هاي كرانه باختري و قدس شرقي خبر داد.

پربیننده ترین خبرها