رشد اسلام ستیزی در فرانسه

رشد اسلام ستیزی در فرانسه
دوشنبه 13 آذر 1391 - 21:48

پاریس(العالم)- مرکز ملی مبارزه با اسلام ستیزی در فرانسه طی گزارشی از افزایش 42 درصدی اقدامات خصمانه علیه مسلمانان در سال 2012 در مقایسه با سالهای پیشین در این کشور خبر داد.

به گزارش دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، هرسال در فرانسه از اسلام و مسلمانان به زشت ترین شکل ممکن یاد می شود و اینک نیز با انتشار گزارش مرکز ملی مبارزه با اسلام ستیزی زنگ خطر درباره اعمال خصمانه علیه مسلمانان به صدا در آمد و آمار و ارقام ارائه شده باعث نگرانی مسلمانان ساکن فرانسه از آینده شان شده است.
در این گزارش به موارد متعدد تعدی به مسلمانان از جمله تعرض مستقیم به افراد ، آتش سوزی های عمدی ، تخریب اموال خصوصی افراد و نیز نشر مطالب توهین آمیز و غلط درباره مقدسات مسلمانان با هدف غیرقانونی جلوه دادن وجود اسلام در میان سایر ادیان فرانسه اشاره شده است.
کارشناسان امر عقیده دارند که تبلیغات رسانه ای برگرفته از کینه های قدیمی در غرب سعی دارند چهره ای خشن و تندرو از اسلام و مسلمانان ارائه نمایند و همین امر یکی از عوامل رشد اسلام ستیزی در غرب و به ویژه فرانسه است.
در همین رابطه یک دختر مسلمان فرانسوی به خبرنگار العالم گفت:مردم به حجاب و پوشش ما با نگاه تحقیرآمیز می نگرند ولی ما از این افراد می خواهیم درک کنند هرکس دین و عقاید مربوط به خود را دارد.
مامادو ندییای رئیس انجمن مسلمانان سنگال در فرانسه نیز به خبرنگار ما گفت: اغلب مردم اسلام را نمی شناسند و بسیار باعث تاسف است که کشور بزرگی مانند فرانسه کشورهای اسلامی زیادی را به استمعار خویش در آورده است.
دلیل بوبکر متولی مسجد پاریس نیز خاطرنشان کرد: اتهاماتی که سعی در جلوه دادن اسلام به عنوان حامی تروریست دارد، بی اساس و توهین به مسلمانان است.
در همین راستا نهادهای مدنی مانند تشکل ضد اسلام هراسی می کوشند با روشهایی غیر از برگزاری تظاهرات ، اقدامات نژادپرستانه علیه مسلمانان را محکوم کنند. روش هایی مانند پخش تیزرهای تلویزیونی که درباره پیامدهای این تجاوزات و اثرات مخرب آن بر اتحاد و انسجام جامعه فرانسه هشدار می دهد.
در همین حال عده ای خواهان مطرح شدن امنیت مسلمانان به عنوان یک قضیه ملی هستند همچنان که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه درباره یهودیان چنین طرحی را اجرا نمود.
گفتنی است که به تازگی یک دختر محجبه در انگلیس در اقدامی نژادپرستانه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت که ویدیوی آن در سایت فارسی شبکه العالم نیز به نمایش گذاشته شده است.
MKH-3-15:08

پربیننده ترین خبرها