بهانه تراشی آمریکا بر سر سلاح شیمیایی سوریه

بهانه تراشی آمریکا بر سر سلاح شیمیایی سوریه
سه شنبه 14 آذر 1391 - 07:57

آمریکا باز هم تسلیحات شیمیایی در سوریه را بهانه کرده تا بر این کشور فشار وارد کند تا دست از حملات به تروریست‌های القاعده نزند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این بار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خود وارد معرکه شده تا با هشدار به دولت سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی علیه تروریست‌های القاعده و شورشیان مسلح مورد حمایت غرب و اعراب، آنها را از نابودی نجات دهد، به خصوص پس از آنکه حمله گسترده 50هزار نفری آنها به پایتخت ناکام ماند و هزاران نفر از این شورشیان به دست ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
اوباما روز دوشنبه به وقت محلی در نشست کارشناسان سلاح های شیمایی و اتمی در واشنگتن گفت: من می خواهم این نکته را برای اسد و فرماندهانش روشن کنم که جهان نظاره گر بوده و هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی غیرقابل قبول خواهد بود.
اوباما خطاب به رییس جمهور سوریه گفت: در صورت استفاده از سلاح شیمیایی باید منتظر نتایج آن بوده و در برابر آن مسولیت خواهی داشت.
سخنان هشدار آمیز باراک اوباما در حالی بیان می شود که دولت سوریه اعلام کرده است قصد به کارگیری این سلاح‌ها را ندارد.
برخی تحلیلگران ابراز نگرانی کرده اند که گروه‌های مسلح مخالف در سوریه در صدد استفاده از سلاح‌های شیمیایی و در نتیجه زمینه سازی برای دخالت نظامی خارجی در سوریه برآیند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها