درخواست اسرائیل از اردن برای حمله به سوریه

درخواست اسرائیل از اردن برای حمله به سوریه
سه شنبه 14 آذر 1391 - 11:05

روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» به نقل از يك خبرنگار آمريكايي مدعي شد كه اسرائيل دو بار از اردن خواسته است مجوز حمله به تاسيسات توليد تسليحات شيميايي سوريه را صادر كند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» به نقل از يك خبرنگار آمريكايي مدعي شد: اسرائيل در دو ماه گذشته دو بار تلاش كرده تا موافقت اردن را براي صدور مجوز حمله اسرائيل به تأسيسات تسليحات شيميايي سوريه صادر كند. «هاآرتص» اين گزارش را از «جفري گلدبرگ» خبرنگار نشريه آتلانتيك نقل كرده است.
گلدبرگ مدعي شده است كه «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي دو بار نفراتي از اعضاي موساد را به نمايندگي خود به امان پايتخت اردن فرستاده تا مجوز اين حمله را دريافت كنند.
در مقابل طرف اردني اين درخواست را رد كرده و از صدور مجوز حمله خودداري كرده است. يك مقام آمريكا در مصاحبه با گلدبرگ گفته است كه مقامات اردني شرايط و زمان كنوني را براي حمله مناسب ندانسته‌اند.
البته گلدبرگ اشاره كرده است كه اسرائيل مي‌تواند اين حمله را بدون مجوز اردن نيز انجام دهد، اما از تبعات و بازخوردهاي اين اقدام بيمناك است.
گلدبرگ در بخشي از گزارش خود نوشته است: پهپادهاي اسرائيلي در آسمان مرز اردن و سوريه گشت مي‌زنند و هم اين پهپادهاي اسرائيلي و هم پهپادهاي آمريكايي بر سايت‌هاي مشكوك به توليد تسليحات شيميايي نظارت مي‌كنند.
اين خبرنگار همچنين مي‌گويد با سفارت اسرائيل در واشنگتن تماس گرفته، اما اسرائيلي‌ها از بيان نظر در اين مورد خودداري كرده‌اند.
آمريكا، اسرائيل و كشورهاي غربي مدعي‌اند كه سوريه ذخاير تسليحات شيميايي دارد و همين امر را به بهانه‌اي براي اعمال فشار به دولت سوريه و افزايش فشارها بر اين كشور تبديل كرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها