کارشناس نظامی لبنانی:

ايران با شكار "ايگل" ضربه اي بزرگ به آمريكا زد

ايران با شكار
سه شنبه 14 آذر 1391 - 16:48

كارشناس نظامي و امور راهبردي لبناني، دستاورد جديد نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سالم نشاندن هواپيماي پيشرفته جاسوسي بدون سرنشين آمريكايي (اسكن ايگل) بر فراز آب هاي خليج فارس را ستود و آن را ضربه اي بزرگ به آمريكا عنوان كرد.

سرهنگ "امين حطيط" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين اقدام نيروهاي سپاه را بايد دستاوردي در راستاي جنگ الكترونيك (جنگال) ارزيابي كرد و توانمندي هاي ايران را در اين مجال ستود.
وي افزود: همه مي دانيم كه آمريكا به پيروزي هاي خود در جنگ هاي الكترونيك فخر مي فروخت و هر روز براي دستيابي به پيشرفت هاي بيشتر در اين زمينه  تلاش مي كرد بنابراين وقتي كشوري پيدا مي شود كه مي تواند در اين مجال با آمريكا رقابت كند و حتي واشنگتن را در اين زمينه شكست دهد، آنها را متحمل ضربه اي بزرگ كرده است.
سرهنگ حطيط توانمندي ايران در سالم نشاندن اين هواپيما را با ناتواني آمريكا و رژيم صهيونيستي در شناسايي پهپاد ايوب كه حزب الله لبنان آن را بر فراز اسرائيل به پرواز در آورده بود، مقايسه كرد و گفت: اسرائيل با وجود بالاترين توانمندي هايي كه آمريكا در اختيار اين رژيم قرار داده بود نتوانست پهپاد حزب الله را سالم بنشاند و ناچار شد آن را منهدم كند.
وي افزود: همين مقايسه ثابت مي كند كه ايران با وجود همه محاصره هايي كه بر اين كشور تحميل مي شود و همه فشارهايي كه به سركردگي آمريكا بر آن وارد مي آيد، توانست در زمينه جنگ هاي الكترونيك با آمريكا رقابت كند و حتي بر آمريكايي ها و اسرائيلي ها فائق آيد.
سرهنگ حطيط در ارزيابي خود از اين واقعه از نظرنظامي اظهار داشت: قدرت ايران در كنترل حريم هوايي خود و جلوگيري از نقض حريم هوايي سرزمينش حتي توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، در واقع حامل پيامي آشكار است مبني بر اين كه ايران از توانمندي هاي دقيق و هوشياري بالا برخوردار است و اين مساله امكان جاسوسي هوايي ضد ايران را از بين مي برد و توانمندي هاي دشمنان آن را محدود مي سازد.
وي سپس در ارزيابي راهبردي خود از اين دستاورد ايراني خاطر نشان كرد: وقتي دشمن متوجه مي شود كه طرف مقابل آن از تفوق و برتري برخوردار است، ناچار به كاهش اهداف راهبردي و همچنين تغيير لحن خصمانه خود مي شود.
اين كارشناس لبناني امور راهبردي، توانايي ايران در سالم نشاندن دومين پهپاد پيشرفته آمريكايي را نشان دهنده توانمندي هاي بسيار بالاي ايران در زمينه هاي فن آوري نظامي و راهبردي دانست.
ياد آور مي شود كه جمهوري اسلامي ايران پيش از اين نيز يك فروند پهپاد فوق سري و بسيار پيشرفته آمريكايي به نام آركيو 170 را كه به حريم هوايي كشور تجاوز كرده بود، توانست به زمين بنشاند و آن را در اختيار بگيرد.
سرهنگ حطيط در بخش ديگري از سخنان خود درباره تكرار شكست آمريكا در برابر ايران در زمينه فن آوري الكترونيكي گفت: اين شكست دو مساله را تاكيد مي كند، نخست ناتواني آمريكا در ترميم ضعف هاي سامانه نظامي خود كه اين مساله موجب بروز هرج و مرج و تنش در عرصه نظامي واشنگتن خواهد شد و دوم از دست دادن اعتماد به نفس در مواجهه با ايران و اين امر به مثابه دستاوردي براي تهران است.
كارشناس لبناني امور راهبردي، تاكيد كرد: اين دستاورد جديد ايران، جنبه هاي بسيار زيادي دارد و بسيار فراتر از نشاندن يك هواپيماي بدون سرنشين است.
شكار پهپاد آمريكايي از نوع اسكن ايگل توسط سپاه
روابط عمومي كل سپاه روز سه شنبه (14 آذر 1391) هواپيماي پيشرفته بدون سرنشين آمريكايي اسكن ايگل (ScanEagle) كه در چند روز گذشته با هدف شناسايي و جمع آوري اطلاعات در حال گشت زني در منطقه عمومي خليج فارس بود، به محض ورود به حريم فضاي جمهوري اسلامي ايران در تور يگان هاي پدافندي و سامانه هاي كنترلي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرفتار و در اختيار گرفته شد.

12:05.4
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها