المرزوقی: امارات برای شکست انقلاب تونس تلاش می کند

المرزوقی: امارات برای شکست انقلاب تونس تلاش می کند
سه شنبه 25 دی 1397 - 14:52

محمد منصف المرزوقی، رئیس جمهور سابق تونس گفت پرونده ضد انقلاب در تونس در انتخابات 2019 بسته خواهد شد.

العالم - تونس

المرزوقی که به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب تونس، با روزنامه الخبر چاپ الجزایر صحبت می کرد گفت: باجی قائد سبسی، رئیس جمهور و یوسف الشاهد، نخست وزیر با اینکه از یک مجموعه و جناح و از یک طبقه اجتماعی و حزب سیاسی هستند اما درگیر جنگ و کشمکش شده اند و همین امر می تواند لحظه شکست انقلاب معکوس و بازگشت انقلاب تونس به مسیر اصلی خود باشد.

وی افزود: اتاق عملیات جریان انقلاب معکوس در کشورهای عربی تصمیم داشت "بهار عربی" را به کلی از بین ببرد.

المرزوقی که در دسامبر 2014 از قدرت کناره گیری کرد می گوید: بازگشت چهره های قدیمی به قدرت و روی کار آمدن رئیس جمهوری از نظام سابق نتیجه برخی عوامل داخلی و خارجی هستند. کما اینکه در ارزیابی شدت جریان انقلاب معکوس اشتباه صورت گرفته است.

وی دولت امارات را به تلاش برای شکست انقلاب تونس متهم کرده و گفت: اتاق عملیات انقلاب معکوس در امارات تمام تلاش خود را برای توقف هر چیزی که به بهار عربی ربط دارد به کار گرفته و تصمیم های استراتژیکی در این خصوص گرفته و نیرو و پول به این هدف اختصاص داده است. آنها معتقدند تا جایی که ممکن است باید فضا را آلوده کرد و مانع دستیابی جریان انقلابی به قدرت شد. من اطمینان دارم که واقعا چنین تصمیم هایی گرفته شده است.

المرزوقی در این راستا گفت: تونس به دلیل اینکه خاستگاه انقلابهای عربی است، از جهت های مختلفی هدف حمله قرار گرفته است. من پیش از این هرگز تصور نمی کردم که کشوری مثل امارات تا این حد با ما دشمن شود. آنها پای تروریسم را به تونس باز کردند و تا توانستند از تروریسم حمایت مالی کردند. آنها همچنین رسانه های فاسد را برای شکست انقلاب تونس به کار گرفتند. کاملا روشن بود که در سطوح منطقه ای برای شکست انقلاب و راه انداختن جنگ داخلی در لیبی و سوریه و یمن و کودتای نظامی در مصر تلاش بسیاری کردند. در تونس نیز سعی کردند این انقلاب را با تروریسم و رسانه های فاسد و پول به شکست بکشانند.

پربیننده ترین خبرها