اعتماد دولت و معارضان سوری به میانجیگری ایران

اعتماد دولت و معارضان سوری به میانجیگری ایران
چهارشنبه 15 آذر 1391 - 18:37

کارشناس سوري با تاکید بر تلاش ایران برای حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی و مخالفت با راه حل نظامی، این کشور را واسطه مورد اعتماد برخی گروه های معارض و دولت سوریه دانست.

"خلف المفتاح" در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد که معارضان بايد هرچه سريع تر راه حل هاي سياسي را در پیش بگیرند و تصور نكنند که ادامه بحران و خشونت، دولت را به پذیرفتن  شرایط آنها وادار می کند.
وی ضمن درخواست از هيئت هماهنگي ملی مخالف سوریه درخارج برای مذاکره مسقتيم با دولت سوریه، تاکید کرد که مواضع كنوني این هیئت به روند حل و فصل سیاسی بحران کنونی سوریه کمک نمی کند.
المفتاح مشاركت معارضان خارج نشين سوري موسوم به "ائتلاف ملي"را در نشست آینده تهران را بعيد دانست و گفت: فقدان مذاكره با دولت، انتخاب راه حل خشونت آميز و كشتار را از مهم ترين اصولي است كه اين ائتلاف بر اساس آن شكل گرفته است.
وي تاكيد كرد: معارضان ملي و واقعگرا  كه ادعاي دفاع از جان مردم را دارند، غير ممكن است از خشونت براي حل بحران كمك بگيرند زیرا اين راهي است كه بيگانگان و بدخواهان ملت سوریه و دشمنان مقاومت، پيشنهاد مي كنند.
این کارشنان سوری، ائتلاف ملي را گروهی شبه نظامي دانست که تظاهر به معارض سیاسی بودن می کند و از برخی كشورهاي حوزه خليج فارس و تركيه حمايت مي شود؛ این گروه بيگانگان را به حكميت قبول دارد و كنارگذاشتن خشونت و رجوع به آراء مردم را هم نمي پذيرد.
A.D-04-22:44
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها