شکار پهپاد، بار دیگر عظمت آمریکا را در هم شکست

شکار پهپاد، بار دیگر عظمت آمریکا را در هم شکست
چهارشنبه 15 آذر 1391 - 22:42

رئیس مرکز پژوهش های راهبردی مصر موفقیت ایران در شکار دومین پهپاد جاسوسی آمریکا را دستاوردی راهبردی دانست و گفت:شکار این پهپاد جاسوسی آعتبار آمریکا را زیر سؤال برد .

"امیل امین"  در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: شکار يک فروند پهپاد جاسوسي آمريکا به نام اسکن‌ايگل (Scaneagle)، در آب‌هاي عمومي خليج فارس توسط نيروي دريايي سپاه جمهوري اسلامي ايران دستاوردی راهبردی و بیانگر آن است که ایران، برنامه هسته ای و قدرت نظامی این کشور از دغدغه های کاخ سفید است و همواره سعی دارد این کشور را کنترل کند.
وی افزود : گرفتار کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا  نشان می دهد که ایران از قدرت نظامی قابل توجهی بویژه در زمینه  دفاع هوائی برخوردار است.
رئیس مرکز تحقیقات مصر گفت: ایران همزمان توان دفاعی و تهامی خود را تقویت می کند و فرستادن هواپیمای بدون سرنشین " ایوب" به حریم هوائی اراضی اشغالی  بیانگر قدرت بالای تهاجمی ایران است.
وی درباره تکذیب این خبر از طرف آمریکا  گفت: این نخستین بار نیست که آمریکا چنین عملیاتی را تکذیب می کند اما واقعیت این است که اعتبار آمریکا با این دستاورد ایران زیر سوال رفته است.
امین افزود: افسران اطلاعاتی آمریکا در چند روز گذشته اذعان کرده اند که دولت واشنگتن فعالیت جاسوسی زمینی، دریایی و هوایی خود را علیه ایران  گسترش داده است.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مصر، آمریکا را به نقض حاکمیت ایران متهم کرد و افزود: آمریکا به حریم هوایی کشوری مستقل و دارای حاکمیت کامل که فقط به حفاظت از مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود می پردازد، تجاوز کرده است .
امیل امین رد پایان خاطرنشان کرد که قدرت فزاینده ایران و ایستادگی این کشور در برابر سیاست های خصمانه آمریکا در  خاورمیانه، معادله جدیدی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها